Eurostar este nerăbdător să înceapă testarea noului sistem EES al UE, în ciuda întârzierilor

| noiembrie 18, 2024
Eurostar este nerăbdător să înceapă testarea noului sistem EES al UE, în ciuda întârzierilor
Pentru imagine mulțumim lui Erich Westendarp via Pixabay

Având în vedere că Uniunea Europeană (UE) amână lansarea noului său sistem de control la frontieră, Eurostar intenționează să utilizeze eficient timpul suplimentar.

Serviciul de tren de mare viteză care leagă Regatul Unit de Europa continentală este nerăbdător să înceapă testarea sistemului de intrare/ieșire (EES).

Sistemul european de supraveghere va utiliza tehnologia biometrică pentru a înregistra și urmări cetățenii și rezidenții din afara UE care intră și ies din Spațiul Schengen.

La frontierele externe ale UE, călătorii trebuie să prezinte amprente digitale și scanări faciale în loc să li se ștampileze pașapoartele.

Planificată inițial pentru 2022, lansarea sistemului automatizat de control la frontieră a fost amânată pe termen nelimitat în 2025.

Eurostar speră să dobândească o experiență timpurie valoroasă prin efectuarea unor teste limitate cu câțiva călători.

De ce Eurostar dorește să testeze EES mai devreme

Secretarul general al Eurostar, Gareth Williams, a prezentat Comisiei pentru justiție și afaceri interne planurile companiei pentru testarea EES, a raportat TTG Media.

Acesta implică testarea EES cu cinci până la zece la sută dintre călători pentru a evalua modul în care funcționează tehnologia „într-un mediu real”.

„[I would like] pentru a lua acel element de „Big Bang” și de a construi încrederea și experiența progresiv de acolo”, a spus Williams.

Eurostar consideră că testele timpurii le vor da timp să găsească orice probleme înainte de lansarea oficială a sistemului.

Acest lucru ar putea fi esențial în prevenirea perturbărilor semnificative și a întârzierilor prelungite pentru călători.

Prin testarea timpurie a EES cu un grup restrâns de călători, Eurostar se poate asigura că sistemul funcționează fără probleme la implementarea completă.

Acest lucru ar însemna, de asemenea, că atât călătorii, cât și personalul ar putea deveni mai confortabili cu tehnologia înainte ca aceasta să fie lansată pe scară largă.

Întârzieri și provocări în lansarea SEAE

Eurostar este nerăbdător să înceapă testarea noului sistem EES al UE, în ciuda întârzierilor
Pentru imagine mulțumim lui João Valverde via Pexels

Sistemul european de securitate a datelor vizează îmbunătățirea securității prin urmărirea mai precisă a intrărilor și ieșirilor și a duratei de ședere a călătorilor în UE.

Cetățenii și rezidenții din afara UE pot rămâne în UE numai pentru o perioadă de până la 90 de zile în cadrul unei perioade de 180 de zile, însă mulți dintre cei care rămân mai mult timp nu sunt detectați.

Se așteaptă ca noul sistem să facă controalele la frontieră mai rapide și mai eficiente pe termen lung.

Cu toate acestea, liderii din industrie se așteaptă ca în primul an de implementare a EES să se înregistreze cozi lungi și haos în călătorii.

Acest lucru se datorează faptului că călătorii înregistrează datele biometrice la frontieră, în loc să le înregistreze în prealabil într-o altă locație sau prin intermediul unei aplicații.

Multe puncte de frontieră și companii de transport s-au confruntat, de asemenea, cu dificultăți în pregătirea pentru controalele EES.

Mai multe țări din UE au avut nevoie de mai mult timp pentru a se pregăti pentru noua tehnologie și pentru a gestiona timpii lungi de așteptare așteptați la frontieră.

Sistemul EES necesită, de asemenea, mai multe ajustări, deoarece UE a arătat că are încă probleme cu fiabilitatea gestionării datelor.

Eurostar avea deja pregătite scanerele și echipamentele biometrice, dar a întâmpinat încă probleme tehnice cu privire la schimbul de date cu sistemele UE.

„Dacă datele pe care le colectăm nu pot fi transmise către sistemele UE, lucrurile nu pot continua”, a declarat Williams.

Oficialii trebuie să testeze mai mult sistemul pentru a se asigura că acesta funcționează bine și poate gestiona cantități mari de date.

Îngrijorări cu privire la problemele legate de testarea EES

EES s-a confruntat cu probleme tehnice și logistice permanente, care au amânat lansarea sa de mai multe ori.

O provocare majoră este asigurarea faptului că toate punctele de frontieră ale UE dispun de tehnologia necesară pentru colectarea și prelucrarea fără probleme a datelor.

Instalarea și testarea sistemelor de recunoaștere facială și de scanare a amprentelor digitale în mai multe țări este complexă.

Acest lucru este deosebit de dificil în punctele de frontieră cu trafic intens, cum ar fi aeroporturile, gările și porturile de feribot.

Portul aglomerat Dover nu a primit încă tabletele și chioșcurile înainte de lansarea prevăzută.

Alte puncte de trecere a frontierei, cum ar fi porturile franceze, și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la necesitatea ca sistemul să fie testat în medii reale.

Oficialii și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la posibilele perioade lungi de așteptare la punctele de trecere a frontierei.

Aplicația mobilă EES, destinată să ajute călătorii să înregistreze în prealabil informațiile personale și cele din pașaport, este încă în curs de dezvoltare.

Explorarea altor soluții potențiale la un cost

Eurostar este nerăbdător să înceapă testarea noului sistem EES al UE, în ciuda întârzierilor
Pentru imagine mulțumim lui Helmut Zozmann, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons

În timp ce Eurostar intenționează să efectueze teste EES pe un grup mic de călători, alte companii de transport explorează alte soluții.

Getlink, compania care operează Tunelul Canalului Mânecii, a lansat ideea unei tehnologii de recunoaștere facială „drive-through”.

Acest lucru ar permite călătorilor să li se scaneze fețele fără a opri vehiculele, pentru controale mai rapide și pentru a preveni întârzierile în trafic.

„Sperăm să ne angajăm cu UE și cu autoritățile naționale din Franța și Regatul Unit și să aducem aceste propuneri mai departe”, a declarat John Keefe, Chief Corporate and Public Affairs Officer al Getlink, în fața Comitetului.

El a îndemnat toate părțile „să profite la maximum de întârziere și să pună în aplicare un sistem și mai bun atunci când [the EES] va deveni operațional”.

În timp ce utilizarea eficientă a timpului poate contribui la pregătirile SEE, aceasta ar putea însemna și costuri mai mari.

Getlink și Eurostar au cheltuit deja bani pe echipamente noi și pe formarea personalului pentru a face față cerințelor EES.

Keefe a declarat că aceste investiții vor fi „hibernate în timpul iernii și până anul viitor” sau vor fi suspendate temporar.

El a remarcat, de asemenea, că aceste costuri de investiții ar putea duce în cele din urmă la creșterea prețurilor biletelor pentru călători.

„Tot ceea ce facem pentru a îmbunătăți călătoria clienților noștri este transmis mai departe”, a explicat Keefe.

Viitorul punctelor de trecere a frontierei dintre Regatul Unit și UE

Angajamentul Eurostar de a testa EES din timp arată dedicarea sa pentru a face tranziția cât mai ușoară pentru călători.

În timp ce calendarul exact pentru lansarea EES rămâne neclar, UE a declarat deja că analizează o abordare de lansare treptată.

Acest lucru ar putea implica lansarea EES la anumite puncte din UE care sunt pe deplin pregătite, în timp ce altele urmează exemplul.

Aceasta ar putea însemna, de asemenea, solicitarea de controale biometrice pentru un grup restrâns de călători, similar cu planul de testare EES al Eurostar.

Deocamdată, călătorilor li se recomandă să rămână informați cu privire la orice actualizări sau cerințe noi atunci când trec granițele Regatului Unit și ale UE.