Aplicația mobilă EES ar putea să nu fie o „soluție miraculoasă” pentru prevenirea întârzierilor

| aprilie 2, 2024
Aplicația mobilă EES ar putea să nu fie o "soluție miraculoasă" pentru prevenirea întârzierilor

Un oficial al sindicatului aeroporturilor franceze a declarat că noua aplicație mobilă pentru sistemul de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) ar putea să nu fie foarte utilă.

EES este noul sistem automatizat de control la frontieră al UE, care înregistrează intrările și ieșirile în spațiul Schengen cu ajutorul datelor biometrice.

Acesta va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor la frontierele externe ale UE la 6 noiembrie 2024, potrivit lui Nicolas Paulissen.

Paulissen, delegatul general al L’Union des Aéroports Français (UAF), care reprezintă aeroporturile din Franța, nu este optimist în ceea ce privește aplicația mobilă EES.

El a declarat pentru The Connexion că, în acest moment, „nu va avea un impact prea mare asupra timpilor de așteptare, ceea ce este o dezamăgire”.

Paulissen a dezvăluit că călătorii pot face doar câteva lucruri cu el, deoarece nu face fotografii și nu înregistrează amprentele digitale.

„Nu cred că va fi o soluție miraculoasă”, a spus el.

El a declarat că aeroporturile din Suedia unde au fost efectuate teste „nu au fost entuziasmate” de acest lucru.

Utilizarea aplicației EES va fi voluntară în rândul statelor membre ale UE

Înregistrarea biometrică în fața unui polițist de frontieră este una dintre principalele preocupări și cauze de întârziere la frontierele dintre Regatul Unit (UK) și UE.

Acest lucru este deosebit de problematic pentru punctele de trecere a frontierei juxtapuse între Regatul Unit și UE. Controalele de frontieră juxtapuse înseamnă că poliția de frontieră franceză verifică pașapoartele în momentul în care persoanele părăsesc Regatul Unit.

În conformitate cu legislația UE, călătorii trebuie să înregistreze datele faciale și amprentele digitale pentru EES în fața unui polițist de frontieră la prima intrare în spațiul Schengen.

La vizitele viitoare, călătorii pot folosi amprentele digitale sau datele biometrice faciale pentru a-și confirma permisiunea și pentru a înregistra intrarea și ieșirea.

Datele călătorilor vor rămâne în EES timp de trei ani sau până la expirarea pașaportului lor.

Acesta va actualiza și va păstra datele lor timp de încă trei ani de fiecare dată când vor vizita zona Schengen.

În cazul în care următoarea vizită în UE are loc după trei ani de la prima înregistrare în cadrul EES, aceștia trebuie să își înregistreze din nou datele biometrice în fața unui polițist de frontieră.

Aplicația mobilă EES a UE ar trebui să permită înregistrarea biometrică din timp și în afara granițelor.

Anitta Hipper, purtătorul de cuvânt al UE pentru afaceri interne, a confirmat că este în curs de dezvoltare o aplicație mobilă pentru EES.

Aceasta a precizat că aplicația mobilă EES „va fi disponibilă pentru țările Schengen de la începutul operațiunilor EES”.

Cu toate acestea, decizia fiecărui stat membru al UE de a utiliza aplicația EES va fi voluntară.

„Nu există „nicio obligație legală de a o folosi”, a spus Hipper.

Aeroporturile din Paris au cerut UE să amâne lansarea EES

Paulissen a declarat că UAF nu știa că guvernul francez a decis dacă va folosi sau nu aplicația EES.

Cu toate acestea, el a dezvăluit că sindicatul a negociat cu UE pentru a amâna din nou punerea în aplicare a SEO.

Din cauza Jocurilor Olimpice, aeroporturile din Franța nu vor avea timp suficient pentru a se pregăti pentru introducerea EES.

Jocurile Olimpice și Paralimpice din 2024 sunt programate în Franța în perioada 26 iulie-11 august și, respectiv, 28 august-8 septembrie 2024.

Din cauza traficului intens anticipat din cauza jocurilor, nu au putut fi efectuate lucrări de construcție pe aeroporturile pariziene în această perioadă.

Prin urmare, este posibil ca aeroporturile franceze din capitală să nu poată instala suficiente chioșcuri EES pentru a colecta în mod eficient datele biometrice.

Aceasta în ciuda faptului că UE a cerut statelor membre să creeze sistemele până la sfârșitul lunii iulie.

EES cu întârziere pentru a preveni cozile lungi și timpul de așteptare

Stabilită inițial pentru 2021, eu-LISA a amânat lansarea EES pentru mai 2022 și apoi pentru septembrie 2023.

Integrarea sistemului complex de frontieră cu o bază de date centrală s-a dovedit dificilă pentru statele membre ale UE din cauza problemelor legate de infrastructura existentă.

Acesta a fost amânat până în octombrie 2024, deoarece oficialii francezi nu au dorit ca noul sistem să perturbe călătoriile în timpul Jocurilor Olimpice.

Până în august 2024, statele membre trebuie să confirme că sunt pregătite pentru lansarea SET în noiembrie 2024.

„Vrem să o amânăm până în primul trimestru al anului 2025”, a spus Paulissen.

Ea a adăugat, totuși, că „Comisia Europeană este fixată în poziția sa” de a o lansa mai târziu în cursul anului.

Thomas Juin, președintele UAF, a declarat: „Nu arată bine în ceea ce privește timpii de așteptare. Există riscul unor cozi foarte lungi”.

El a adăugat, de asemenea, că fără resurse suplimentare de poliție, riscul de haos la frontieră va crește.

Tot mai multe grupuri cer UE să amâne introducerea EES

Mai multe organizații au sugerat ca punerea în aplicare a SET să fie amânată până în 2025.

Oficialii din portul Dover și comunitatea locală au avertizat că ar putea exista întârzieri de 14 ore la frontieră odată cu introducerea SET.

Directorul operațiunilor de feribot P&O a cerut UE să amâne EES și a sugerat existența unei aplicații, care este deja în curs de dezvoltare.

High Speed 1 (HS1) și Eurostar au subliniat faptul că înregistrarea biometrică la sosirea la frontieră ar avea un impact semnificativ asupra operațiunilor.

Companiile de cale ferată au invocat posibilitatea limitării numărului de pasageri pentru a evita cozile lungi la frontieră.

Spațiul limitat al portului face dificilă debarcarea pasagerilor din vehicule și înregistrarea pentru EES.

Ca urmare, cozile lungi la frontieră ar avea un impact asupra zonelor din apropiere, provocând congestionarea traficului și perturbări economice.

În mod similar, gara St. Pancras din Londra dispune de spații limitate și de chioșcuri EES pentru a procesa mai eficient înregistrarea și verificarea EES.