Un oficial al unei companii de feriboturi a sugerat amânarea implementării noului sistem de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE).
Jack Steer, directorul operațiunilor portuare de la P&O Ferries, a declarat că UE ar trebui să amâne din nou lansarea EES pentru a evita întârzierile în porturile din Regatul Unit (UK), a relatat BBC.
Vorbind în fața Comisiei de control european a Parlamentului britanic la 6 martie, Steer a declarat: „Cred cu adevărat că octombrie 2024 este prea devreme”.
EES a fost propus pentru prima dată în 2008 și inițial era prevăzut să fie implementat în 2021. UE va pune în aplicare sistemul de economisire a energiei electrice, mult amânat, în octombrie 2024.
Odată cu noile sisteme automatizate de frontieră ale UE, călătorii din afara UE trebuie să înregistreze la frontieră amprentele digitale, scanările faciale și datele din pașaport.
Călătorii trebuie să facă acest lucru în fața unui ofițer de control al frontierei prima dată când intră în zona Schengen a UE.
„Cu toții trebuie să ne întrebăm dacă octombrie este într-adevăr momentul potrivit pentru a intra în funcțiune cu un produs care încă evoluează”, a insistat Steer.
În transcrierea ședinței, directorul de feribot a subliniat că operatorii portuari și de feribot, guvernele britanic și francez și comunitatea în general au nevoie de mai mult timp.
Steer a comentat faptul că EES este mai potrivit pentru aeroporturi decât pentru porturi, unde ar putea ploua sau bate vântul.
O aplicație care ajută la accelerarea înregistrării biometrice EES
Steer a propus folosirea „unei aplicații sau a unei alte soluții tehnologice pentru a face testele” pe care pasagerii trebuie să le treacă în afara portului.
Cu ajutorul unei aplicații, pasagerii feriboturilor ar putea să se înregistreze „în timpul lor liber”, la fel cum călătorii își solicită pașapoartele.
Steer și-a imaginat călătorii din porturile de feribot trecând pe lângă o tabletă pentru a-și completa datele. Cu toate acestea, acest lucru ar însemna totuși un „strat de timp” pe care funcționarii de frontieră ar trebui să îl verifice.
Jesper Christensen, director de operațiuni pe Canalul Mânecii pentru compania de transport maritim DFDS, a avertizat, de asemenea, că ar putea exista un număr insuficient de polițiști de frontieră în perioadele de vârf.
Dacă ar putea fi dezvoltată o aplicație, „am dori cu siguranță să o avem gata pentru Paștele și vara anului viitor, dacă vrem să gestionăm aceste vârfuri”, a spus Christensen.
Nichola Mallon, liderul departamentului de comerț și politici descentralizate de la Logistics UK, a împărtășit același punct de vedere cu privire la necesitatea unei soluții digitale.
O aplicație „înlătură povara înregistrării de la granița fizică”, a spus Mallon.
Ea a adăugat: „Acest lucru va contribui la asigurarea unui flux fluid al traficului de pasageri și de marfă.”
De asemenea, Mallon a dezvăluit comisiei că UE dezvoltă o aplicație EES.
Cu toate acestea, aplicația este încă în curs de dezvoltare și nu va fi gata până în octombrie, ci cel mai probabil până în vara anului 2025.
De asemenea, guvernul UE trebuie să își modifice legislația pentru a permite înregistrarea biometrică prin intermediul unei aplicații sau al unei soluții digitale pentru punerea în aplicare a EES.
Solicitări anterioare de înregistrare în prealabil la EES
La fel ca în portul Dover, pasagerii trenurilor ar avea nevoie de mai mult spațiu pentru a sta la coadă și pentru a înregistra amprentele digitale la granițele juxtapuse ale gării St. Pancras din Londra.
Controalele de frontieră juxtapuse înseamnă că poliția de frontieră franceză verifică pașapoartele în momentul în care persoanele părăsesc Regatul Unit.
Anterior, High Speed 1 (HS1) și Eurostar au insistat ca pasagerii să înregistreze datele biometrice în afara graniței și înainte de călătorie.
HS1 deține și exploatează linia și stațiile dintre Londra și tunelul sub Canalul Mânecii.
Eurostar este un serviciu feroviar internațional de mare viteză care leagă Belgia, Franța, Germania, Țările de Jos și Regatul Unit.
Companiile feroviare au subliniat că înregistrarea biometrică la sosirea la frontieră ar avea un impact semnificativ asupra spațiilor limitate din gări.
HSI a solicitat, de asemenea, o punere în aplicare treptată a EES pentru a preveni orice „perturbare gravă” a călătoriilor cu trenul între Regatul Unit și UE.
Acesta a declarat că stația are nevoie de mai multe chioșcuri EES pentru a procesa mai eficient înregistrarea și verificările biometrice.
Eurostar ar putea fi, de asemenea, forțat să își limiteze numărul de pasageri pentru a evita cozile lungi la frontieră.
Eurostar a propus o opțiune de „frână de urgență” pentru funcționarii guvernamentali, în cazul în care sistemul european de urgență duce la formarea unor cozi mai mari.
Alte dovezi indică faptul că EES va perturba călătoriile între Regatul Unit și UE
Comitetul european de control a adunat dovezi cu privire la impactul pe care l-ar avea SEO asupra călătoriilor între UE și Regatul Unit.
Portul Dover și companiile de feriboturi au avertizat anterior că vor fi întârzieri de 14 ore la frontieră.
În portul Dover, cu granițe juxtapuse, nu există suficient spațiu pentru ca pasagerii să coboare din vehicule și să se înregistreze pentru SEE.
Oficialii locali au arătat, de asemenea, cum cozile lungi la frontieră pot avea un impact serios asupra comunităților locale, a întreprinderilor și a autorităților.
Întârzierile semnificative în port pot duce la congestionarea traficului pe drumurile principale, afectând accesul la Eurotunelul din Folkestone.
Acest lucru poate perturba economiile locale și poate ridica probleme de bunăstare pentru pasageri și comunități.
Primarul Londrei, Sadiq Khan, și oficialii locali din Kent au solicitat guvernului britanic să abordeze problemele legate de granița viitoare a EES.
De asemenea, Comisia pentru justiție și ministerul de interne din cadrul Parlamentului britanic a lansat o anchetă privind sistemele electronice de gestionare a frontierelor.
Printre acestea se numără EES, Sistemul european de informare și autorizare a călătoriilor (ETIAS) și sistemul electronic de autorizare a călătoriilor (ETA) din Regatul Unit.
Cum funcționează sistemul de intrare/ieșire din UE
Sistemul european de securitate a frontierelor este conceput pentru a spori securitatea frontierelor în zona Schengen a UE.
În loc să ștampileze pașapoartele la frontieră, EES va urmări electronic intrările și ieșirile.
De asemenea, EES va nota refuzurile de intrare și va identifica persoanele neautorizate și pe cele care au depășit perioada de ședere în spațiul Schengen.
Noul sistem digital de control la frontieră va permite, de asemenea, depistarea persoanelor care folosesc identități și pașapoarte false.
Înregistrarea biometrică în fața unui polițist de frontieră este necesară doar la prima intrare în spațiul Schengen al UE.
Pentru vizitele viitoare, călătorii pot folosi amprentele digitale sau datele biometrice faciale pentru a-și confirma permisiunea.
Datele lor vor rămâne în EES pentru o perioadă de maximum trei ani sau până la expirarea pașaportului lor.
La fiecare vizită în zona Schengen, EES va actualiza și va păstra datele pentru încă trei ani sau până la expirarea pașapoartelor lor.
În cazul în care vizitează zona Schengen după expirarea celor trei ani, călătorul trebuie să își înregistreze din nou datele biometrice în fața unui polițist de frontieră.