Eurostar este încrezător că pasagerii săi nu vor avea întârzieri masive odată ce sistemul de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) va deveni operațional.
Simon Lejeune, șeful stațiilor și ofițerul de securitate al Eurostar, a declarat la 21 mai, în cadrul unei conferințe de presă, că dispun de „configurația potrivită” pentru a pune în aplicare EES fără întârziere.
„Nu le vom cere clienților noștri să ajungă mai devreme”, a subliniat el, potrivit unui raport al The Standard.
Rapoartele de săptămâna trecută au sugerat că pasagerii ar putea fi nevoiți să sosească mai devreme în stația St. Pancras din cauza cozilor potențial lungi cauzate de EES.
Lejune a dat asigurări: „Suntem încrezători, iar modelele noastre susțin acest lucru, că, de la un capăt la altul, vom continua să operăm cu respectarea timpilor actuali de check-in”.
Lejune a adăugat că Eurostar are în vedere reducerea timpului în care pasagerii trebuie să se înregistreze înainte de călătorie.
Acest lucru înseamnă că pasagerii trebuie să ajungă la zona Eurostar din stația St Pancras cu 45-60 de minute înainte de plecarea trenului lor.
Pe de altă parte, ora de check-in în orele de vârf este de 90 de minute înainte de plecarea trenului.
Cum va funcționa SET la terminalele Eurostar
EES înregistrează intrările și ieșirile călătorilor din zona Schengen cu ajutorul datelor biometrice, cum ar fi scanările faciale și ale amprentelor digitale.
Acesta va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor la frontieră pentru cetățenii din afara UE, cum ar fi deținătorii de vize de scurtă ședere și călătorii scutiți de viză. Aceasta include cetățenii britanici.
Prima dată când călătorii din afara UE intră în zona Schengen, trebuie să își înregistreze datele biometrice în sistemul EES în fața unui polițist de frontieră.
Acesta va stoca datele lor timp de trei ani și le va actualiza de fiecare dată când trec frontiera UE în acest interval de timp.
În cazul în care vizitează zona Schengen după ce datele lor biometrice au expirat, trebuie să se înregistreze din nou în fața unui polițist de frontieră.
În stația St. Pancras, Eurostar instalează în total 49 de chioșcuri de check-in și 11 porți electronice pentru pașapoarte (eGates).
În plus, 18 cabine manuale vor fi deservite de polițiști de frontieră francezi și vor fi amplasate în trei zone diferite ale stației.
Aceasta reprezintă o creștere față de cele 24 de chioșcuri, opt porți electronice și nicio cabină manuală.
Eurostar afirmă că modificările vor stabili o experiență de călătorie fără întreruperi între Regatul Unit (UK) și UE.
În stația St. Pancras va exista o cabină destinată pasagerilor cu probleme de mobilitate și clienților de la clasa Premier.
De asemenea, stația va face loc și va deschide o zonă de depășire în timpul orelor de vârf, dacă este necesar.
De asemenea, personalul va fi disponibil pentru a-i ajuta pe pasagerii care ar putea întâmpina dificultăți în utilizarea noii tehnologii.
Pasagerii vor primi, de asemenea, informații cu privire la locul de check-in înainte de a ajunge la St. Pancras.
Pe de altă parte, Paris Gare du Nord va deschide 18 noi chioșcuri și 11 eGates.
La Bruxelles, numărul porților electronice va crește la 10, în timp ce numărul porților manuale va crește de la patru la opt.
Eurostar se adaptează la EES, mai mulți pasageri
Directorul executiv al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a reluat comentariile lui Lejune, potrivit cărora călătorii nu se vor confrunta cu cozi lungi atunci când EES va fi activ.
Atât St. Pancras, cât și Paris Gare du Nord vor fi reproiectate în următorii cinci ani pentru a răspunde cererii tot mai mari de pasageri.
Reproiectarea vizează extinderea stațiilor pentru a putea găzdui 2.700 de pasageri pe oră, față de 1.800 pe oră în prezent.
În plus, o parte din reproiectarea planificată a aeroportului St. Pancras constă în crearea unui spațiu mai mare pentru călători, pentru a le permite acestora să se supună controalelor biometrice EES.
De asemenea, terminalul Eurostar din Amsterdam se va extinde. Odată ce extinderea va fi finalizată, va putea găzdui până la 600 de pasageri.
În prezent, acesta deservește doar 200 de pasageri în capacitatea sa actuală.
Compania de transport feroviar de cale ferată își dezvoltă operațiunile după o primă etapă importantă: generarea de venituri de peste 2 miliarde de euro anul trecut.
De asemenea, numărul de pasageri a crescut la aproape 19 milioane în 2023. Operatorul de trenuri anticipează un număr estimat de 30 de milioane de pasageri în fiecare an până în 2030.
„Există o cerere uriașă pentru serviciile noastre și avem ambiții europene mari”, a declarat Cazenave pentru Financial Times.
Ea a adăugat că Eurostar ia „cu siguranță” în considerare noi rute de la Londra către Europa.
Cazanave a declarat că societatea este în discuții cu producătorii pentru a înlocui trenurile mai vechi și pentru a-și mări flota de la 51 la 67 de trenuri.
Probleme potențiale legate de EES în stația St. Pancras
High Speed 1 (HS1) a avertizat anterior că pregătirile pentru EES în stația St. Pancras sunt „extrem de inadecvate”.
Compania care gestionează ruta Londra-Tunelului Canalul Mânecii a declarat că spațiul limitat de la St. Pancras îngreunează aplicarea EES.
Lipsa de spațiu ar putea determina Eurostar să limiteze numărul de pasageri pentru a evita întârzierile, a avertizat HS1.
Eurostar, care la acea vreme plănuia să aibă doar 24 de chioșcuri, a declarat că EES va crește timpul de procesare pentru controlul de frontieră cu „două-trei minute”.
Întârzierile potențiale ar fi chiar mai mari decât timpul actual de procesare de 45 de secunde și ar putea duce la cozi de peste o oră la orele de vârf.