Forțele de frontieră britanice îndeamnă operatorii de aeronave și FBO să se pregătească pentru schema ETA

| martie 12, 2024
Forțele de frontieră britanice îndeamnă operatorii de aeronave și FBO să se pregătească pentru schema ETA

Forțele de frontieră britanice îndeamnă aeronavele și operatorii de bază fixă (FBO) să se pregătească pentru implementarea mai amplă a noii autorizații electronice de călătorie (ETA).

Nigel Farminer, director adjunct pentru politica de pasageri și transformarea frontierelor în cadrul Forțelor de Frontieră din Marea Britanie, a declarat că operatorii de aeronave și FBO-urile trebuie să își adapteze operațiunile pentru a pune în aplicare noul sistem ETA, potrivit Aviation International News.

În cadrul conferinței Asociației britanice a aviației generale și de afaceri, care a avut loc la 7 martie 2024, Farminer a declarat că ETA va facilita controalele la frontieră.

El a precizat că aceasta le va permite agenților de control la frontieră să adopte „o abordare mai holistică și mai completă” atunci când evaluează eligibilitatea pasagerilor pentru a intra în Regatul Unit.

Sistemul ETA va ajuta, de asemenea, să se stabilească dacă polițiștii de frontieră trebuie să verifice personal pasagerii care sosesc prin intermediul aeronavelor private.

Presupusa ineficiență a securității la frontieră în aeroporturi

Luna trecută, David Neal, fostul inspector-șef independent al frontierelor și imigrației din Marea Britanie, a fost concediat pentru că a dezvăluit rapoartele sale nepublicate privind măsurile de securitate la frontierele aeroporturilor din Regatul Unit.

Potrivit BBC, în rapoartele sale, Neal a acuzat forțele de frontieră britanice că nu au controlat în mod corespunzător pasagerii avioanelor de afaceri care sosesc pe aeroportul London City.

Acesta a remarcat că funcționarii de frontieră erau distrași și stresați, iar resursele Forțelor de Frontieră erau utilizate în mod inconsecvent.

Neal a descris modul în care funcționarii de frontieră nu dispuneau de echipamente de comunicare de bază în timp ce asigurau paza porților de pașapoarte electronice (eGates). Acest lucru a dus la posturi de frontieră fără personal, în timp ce personalul căuta ajutor suplimentar.

Afirmațiile fostului inspector-șef au generat îngrijorări cu privire la eficiența măsurilor de securitate din Marea Britanie.

Sistemul ETA va contribui la îmbunătățirea securității pe toate aeroporturile

Noul sistem ETA permite guvernului să înregistreze și să urmărească cu mai multă precizie călătorii care intră și ies din Regatul Unit.

Aceasta permite guvernului să colecteze date și să verifice în prealabil călătorii. Datele călătorilor ar putea contribui la descurajarea persoanelor care pot fi considerate amenințări la adresa securității naționale de a ajunge în țară.

Sistemul ETA prevede ca toți cetățenii care nu dețin viză sau cei care pot vizita Regatul Unit fără viză să solicite și să primească ETA înainte de a călători în Regatul Unit.

Punerea în aplicare a ETA va afecta toți pasagerii care nu dețin viză pe toate aeroporturile, inclusiv pe aeroporturile comerciale și private.

Chiar și pasagerii care sosesc pe aeroporturi precum Aeroportul Farnborough, care este folosit exclusiv pentru avioane private, trebuie să se conformeze noului sistem.

Sistemul ETA a fost pus în aplicare treptat, în funcție de naționalitate, începând din noiembrie 2023.

În prezent, doar cetățenii din Iordania, Bahrain, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite (EAU) trebuie să aibă un ETA.

Cu toate acestea, guvernul britanic se așteaptă ca până la sfârșitul anului 2024 să extindă implementarea ETA la toate celelalte națiuni care nu dețin viză.

Odată acordat, un ETA va fi valabil timp de doi ani sau până la expirarea pașaportului aferent. Acesta permite efectuarea mai multor călătorii scurte în Regatul Unit în scop de agrement, de afaceri, de studiu sau de tranzit.

Operatorii aerieni trebuie să se asigure că pasagerii lor au ETA-uri

Transportatorii aerieni, inclusiv companiile aeriene, operatorii de aeronave private și FBO, trebuie să se asigure că pasagerii lor au autorizații valabile înainte de îmbarcarea în aeronavă.

Acest lucru înseamnă că trebuie să verifice dacă pasagerii lor au un ETA, o viză sau un statut de imigrare valabil în Regatul Unit înainte de a-i transporta în Regatul Unit.

Deoarece ETA este un document digital, transportatorii pot verifica autorizațiile prin scanarea pașapoartelor pasagerilor.

Ministerul de Interne trece de la toate autorizațiile de călătorie fizice la înregistrări digitale pentru a simplifica procesul de verificare și pentru a spori securitatea.

Se preconizează că o frontieră complet digitală va reduce numărul de persoane cărora li se refuză intrarea la frontieră.

În consecință, va ajuta transportatorii să reducă costurile de reținere și returnare a pasagerilor refuzați în țara de origine.

Neverificarea permiselor pasagerilor sau transportarea acestora în Regatul Unit fără autorizații valabile poate atrage sancțiuni de până la 50 000 de lire sterline.

Operatorii de aeronave trebuie să transmită GAR și API în format electronic

De asemenea, Farminer, de la UK Border Force, a declarat în cadrul conferinței că transportatorii aerieni trebuie să modifice modul în care transmit informațiile despre pasageri.

Acest lucru va afecta atât Raportul general de aviație (GAR), cât și informațiile prealabile privind pasagerii (API).

Raportul de aviație generală (GAR) include informații despre un zbor. Aceasta constă în numărul de înmatriculare și baza aeronavei, datele, orele și locul de plecare și de sosire.

GAR conține, de asemenea, detalii despre căpitan, echipaj și pasageri, inclusiv documentele de călătorie și adresa de vizită în Regatul Unit.

În plus, acesta conține numele și numărul de contact al persoanei responsabile pentru mărfurile de la bordul aeronavei.

API-urile conțin numele complet al pasagerului, sexul, data nașterii, naționalitatea, tipul și numărul documentului de călătorie, țara care a eliberat documentul de călătorie și data expirării.

Transportatorii aerieni trebuie să transmită informațiile GAR și API prin intermediul unor portaluri interactive care vor declanșa un răspuns din partea Ministerului de Interne.

Aceste răspunsuri pot fi „Board”, „Check”, „No Board” sau „Error”.

Îmbarcarea înseamnă că un pasager are permisiunea valabilă de a călători. Transportatorul trebuie apoi să verifice documentele de călătorie ale pasagerilor și să le verifice identitatea înainte de îmbarcare.

Verificarea înseamnă că un pasager nu are o autorizație de călătorie valabilă. Transportatorul trebuie să verifice manual dacă există documente de imigrare sau de scutire valabile și să verifice identitatea pasagerului înainte de a-i permite acestuia să se îmbarce.

No Board înseamnă că pasagerii nu pot fi transportați în Regatul Unit din cauza unei autorizații anulate sau revocate.

Apare o eroare atunci când datele pasagerilor sunt incomplete. Transportatorii trebuie apoi să corecteze și să retrimită datele.

Alte viitoare sisteme electronice de gestionare a frontierelor

Operatorii de aeronave trebuie să se pregătească și pentru alte sisteme electronice de gestionare a frontierelor în afară de sistemul ETA din Regatul Unit.

UE va pune în aplicare un nou sistem automatizat de control la frontieră care îi va afecta pe călătorii din afara UE.

Viitorul sistem de intrare/ieșire (EES) al UE va înregistra intrările și ieșirile din spațiul Schengen cu ajutorul amprentelor digitale și al scanării faciale.

Până la jumătatea anului 2025, UE va implementa, de asemenea, Sistemul european de informații și autorizații de călătorie (ETIAS), care este similar cu ETA din Regatul Unit.

ETIAS este, de asemenea, un sistem electronic digital care va colecta date și va efectua o verificare prealabilă a tuturor cetățenilor fără viză care intră în spațiul Schengen.