Regatul Unit (UK) a elaborat un plan de urgență pentru Portul Dover pentru a atenua problemele de trafic din Kent.
Aceasta face parte din pregătirile guvernului pentru lansarea noului sistem de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) în noiembrie 2024.
Portul Dover din Kent este unul dintre cele mai aglomerate porturi de pasageri din Europa. Mulți anticipează că portul se va confrunta cu cele mai mari întârzieri în momentul lansării EES.
Oficialii din Kent și-au exprimat în mod repetat îngrijorarea cu privire la cel mai pesimist scenariu de întârzieri de 14 ore și blocarea traficului din cauza întârzierilor EES.
Planul de urgență presupune „stivuirea” mașinilor în locuri desemnate pentru a gestiona fluxul de vehicule cu destinația UE.
SEE va aduce controale mai stricte la frontieră pentru cetățenii din afara UE care intră și ies din zona Schengen a UE.
La prima intrare după intrarea în vigoare a SEAE, resortisanții din afara UE trebuie să înregistreze la frontieră date biometrice precum amprentele digitale și scanările faciale.
Sistemul european de supraveghere va înregistra intrarea și ieșirea călătorilor folosind date biometrice, în loc să ștampileze manual pașapoartele la frontieră.
Rapiditatea cu care pot fi finalizate noile verificări la frontieră reprezintă o preocupare pentru toate punctele de trecere a frontierei, în special în timpul orelor de vârf ale călătoriilor.
Guvernul speră că planurile de urgență vor preveni repetarea blocajelor de trafic din trecut pe șoselele din Kent.
Stivuirea mașinilor pentru a evita haosul în trafic în Kent
Guvernul britanic finalizează planurile de utilizare a terenurilor în afara șoselei pentru stivuirea mașinilor în Dover, în cazul în care blocajele, cauzate de întârzierile EES, devin o amenințare reală.
Această abordare, care face parte inițial din planurile de urgență ale Regatului Unit pentru un „Brexit fără acord”, ar putea contribui la asigurarea faptului că drumurile rămân deschise.
A fost una dintre soluțiile de prevenire a haosului la strâmtoarea Short, cea mai scurtă cale de acces între Regatul Unit și Europa continentală.
Stivuirea vagoanelor va ajuta la prevenirea întârzierilor prelungite, cu impact asupra turiștilor, serviciilor vitale și rutelor comerciale din Kent.
Planul presupune formarea de cozi în rândul automobiliștilor care sosesc în port în timp ce așteaptă să treacă de controalele de frontieră EES.
Un funcționar va folosi o masă pentru a ajuta la preînregistrarea pasagerilor în fiecare mașină din fața cozii.
Cu EES, controalele la frontieră pentru fiecare persoană vor dura aproximativ două minute. Aceasta înseamnă că o familie de patru persoane va avea nevoie de cel puțin opt până la zece minute.
Potrivit The Times, locurile unde mașinile vor sta la coadă pot fi activate rapid în cazul în care traficul devine imposibil de gestionat.
O sursă familiarizată cu planul a explicat: „Acestea sunt site-uri care pot „să se ridice, să se retragă” la viteză.”
„Acestea vor fi amplasate în apropierea drumurilor principale și vor fi concepute pentru a reține traficul, astfel încât arterele cheie din Kent să nu devină complet blocate”, a adăugat sursa.
De ce Portul Dover este un motiv de îngrijorare atunci când se lansează Sistemul European de Mediu
Planul de urgență vine după ce oficialii și-au exprimat îngrijorarea crescândă cu privire la potențialul impact al SIE asupra traficului din regiune.
Oficialii sunt îngrijorați în special de impactul SEE asupra portului Dover, unde spațiul pentru vehiculele în așteptare este limitat.
Mai mult de 1,3 milioane de mașini trec anual prin Dover. Chiar și o mică întârziere în procesele de frontieră ar putea escalada rapid în așteptări de ore întregi.
Liderul Consiliului Județean Kent, Roger Gough, a declarat că verificările EES ar putea duce la „întârzieri extrem de grave” pentru comerțul și călătoriile internaționale în Kent.
El a adăugat că aceasta ar împiedica, de asemenea, „furnizarea de servicii vitale din sectorul public de-a lungul rutei spre Dover”.
Gough a subliniat, de asemenea, necesitatea unei acțiuni rapide, solicitând guvernului să facă tot posibilul pentru a preveni perturbările la frontiera dintre Regatul Unit și Franța.
Seema Malhotra, ministrul britanic pentru migrație și cetățenie, a declarat că pregătirile sunt în plină desfășurare pentru un sistem fără probleme.
„Ținem sub observație siturile off-road [so] pentru ca, în cazul în care ar trebui să fie utilizate, să avem un plan de urgență în acest sens”, a spus ea.
Malhotra a adăugat că colaborează în continuare cu consiliile locale, cu UE și cu omologii francezi pentru a asigura pregătirea pentru EES.
Ea a explicat că scopul lor este de a „minimiza riscul cozilor lungi, în special la orele de vârf”.
În ciuda acestor asigurări, unii rămân sceptici cu privire la pregătirea personalului de frontieră și la tehnologia pe care o vor utiliza.
Acest lucru și lipsa testelor în direct lasă multe necunoscute cu privire la modul în care se vor desfășura controalele la frontieră ale EES.
Noi fonduri pentru îmbunătățirea operațiunilor de frontieră
Guvernul britanic a alocat o sumă suplimentară de 10,5 milioane de lire sterline pentru pregătirile în vederea EES, pentru a face față eventualelor întârzieri în călătorii.
Această finanțare va fi împărțită între Portul Dover, Tunelul Canalului Mânecii de la Folkestone și Eurostar de la St. Pancras. Fiecare punct de trecere a frontierei va primi 3,5 milioane de lire sterline.
Portul Dover va utiliza banii pentru a ajuta la crearea unei noi zone de procesare a pasagerilor, ca parte a proiectului în curs Granville Dock.
Proiectul presupune umplerea unui vechi doc de marfă pentru a face loc mai multor chioșcuri de control la frontieră.
Noua zonă, de aproximativ cinci terenuri de fotbal, ar trebui să fie gata până la Paștele 2025.
Atunci, oficialii anticipează primul test real al sistemului EES, pe măsură ce traficul de sărbători se intensifică.
Tunelul de sub Canalul Mânecii din Folkestone are mai mult spațiu disponibil pentru a găzdui vehicule.
Oficialii folosesc banii pentru a elabora un plan care să permită pasagerilor să își înregistreze datele biometrice în interiorul unui nou terminal.
Scopul este de a accelera procesul de înregistrare, minimizând cozile de vehicule înainte de îmbarcarea în tunelul sub Canalul Mânecii.
Aceste îmbunătățiri ridică speranțele de a preveni repetarea problemelor grave de trafic care au afectat Kent în trecut.
Deși promițător, planul de stivuire a mașinilor nu a fost niciodată pus în aplicare la sfârșitul perioadei de tranziție Brexit.
Au fost evitate blocajele în trafic, în principal pentru că data Brexit a coincis cu închideri și interdicții de călătorie în Regatul Unit.
Primul test de stres real pentru EES este așteptat la lansarea inițială și în timpul sezonului de vacanță.
Toți ochii sunt ațintiți asupra portului Dover pentru a vedea cât de bine rezistă sistemul portuar atunci când vor fi lansate controalele la frontieră EES.
Toți ochii sunt ațintiți asupra portului Dover pentru a vedea cât de bine rezistă sistemul portuar atunci când vor fi lansate controalele la frontieră EES.