Marea Britanie se confruntă cu o contestație la Curtea Supremă de Justiție pentru creșterea MIR pentru vizele familiale

| iunie 11, 2024
Marea Britanie se confruntă cu o contestație la Curtea Supremă de Justiție pentru creșterea MIR pentru vizele familiale

Familiile afectate și grupurile de susținere au contestat în instanțele supreme creșterea MIR.

Ministerul de Interne a majorat MIR pentru vizele de familie la 29.000 de lire sterline pe an începând cu aprilie 2024.

Orice persoană care solicită o viză pentru a aduce o persoană dragă din străinătate trebuie să câștige 29.000 de lire sterline pe an.

MIR va crește din nou la începutul anului 2025, ajungând la 38 700 de lire sterline, aceeași sumă ca și pragul salarial pentru lucrătorii calificați.

Potrivit Reunite Families UK (RFUK), măsura încalcă Convenția Națiunilor Unite privind drepturile copilului.

Avocații vor susține că majorarea planificată a MIR a dus la separarea multor copii de părinții lor care locuiesc în afara Regatului Unit.

Acest lucru se datorează faptului că sponsorul britanic nu a putut să îndeplinească condițiile de venit sau de economii MIR.

De asemenea, aceștia susțin că politica discriminează pe criterii de gen și etnie.

Acest lucru se datorează faptului că, din punct de vedere statistic, este mai probabil ca femeile și minoritățile să câștige mai puțin decât suma necesară.

Revizuirea judiciară are ca scop să abordeze nedreptățile și dificultățile percepute ca fiind cauzate de această politică.

Se va pune la îndoială temeiul juridic al acestei creșteri și se va stabili dacă decizia a urmat sfatul oficial al guvernului britanic.

Cerința de venit minim pentru viza de familie din Regatul Unit

În 2012, Regatul Unit a pus în aplicare cerința privind venitul minim (MIR) pentru vizele familiale.

Aceasta obligă cetățenii britanici și persoanele stabilite să câștige cel puțin 18.600 de lire sterline pe an pentru a sponsoriza un soț/soție sau un partener din afara Spațiului Economic European (SEE).

Non-EEA se referă la un soț/soție sau un partener care nu este cetățean al vreunui stat membru al Uniunii Europene (UE), al Norvegiei, al Islandei, al Liechtensteinului sau al Elveției.

MIR crește odată cu creșterea numărului de copii: 22.400 de lire sterline pentru un copil și 2.400 de lire sterline în plus pentru fiecare copil următor.

Politica are ca scop să se asigure că familiile se pot susține financiar fără a se baza pe fonduri publice.

Este pentru prima dată după mai bine de un deceniu când MIR din Regatul Unit a fost actualizat.

Ministerul de Interne a declarat că venitul de care are nevoie o familie pentru a fi autosuficientă și a nu depinde de fondurile publice s-a schimbat.

Fișa sa informativă a subliniat faptul că familiile pot îndeplini în continuare cerințele majorării MIR în alte moduri.

Economiile pot fi luate în considerare pentru îndeplinirea MIR alături de venituri mai mici sau pe cont propriu.

De asemenea, nu va mai exista un element copil separat pentru MIR.

Acest lucru garantează că cetățenii britanici beneficiază de un tratament egal cu cel al lucrătorilor migranți calificați, indiferent de copiii sponsorizați.

Contestarea MIR la Înalta Curte

Politica, anunțată pentru prima dată în decembrie 2023, s-a confruntat cu critici substanțiale pentru că este prea strictă și discriminatorie.

A fost acuzată că a despărțit cupluri de naționalități diferite și a forțat familiile să se despartă.

Mulți susțin că cea mai mare parte a populației britanice câștigă prea puțin pentru a întreține un soț străin în Regatul Unit după creșterea MIR.

RFUK a susținut că pragul de venit afectează în mod disproporționat femeile, minoritățile etnice și persoanele cu venituri mici.

„Creșterile au venit ca o surpriză totală pentru comunitatea pe care o reprezentăm”, a declarat Caroline Coombs de la RFUK pentru The Guardian.

Ea a spus că schimbarea a venit, de asemenea, „într-un moment în care oamenii din toată Marea Britanie se luptă cu o criză necruțătoare a costului vieții”.

Coombs a spus că „guvernul i-a pedepsit” pentru că le-a făcut „visul de a avea o viață de familie împreună aici” imposibil de realizat.

Tessa Gregory, partener la firma de avocatură Leigh Day, care reprezintă RFUK, a declarat că noua politică a fost adoptată „fără o analiză adecvată și încălcând obligații esențiale de drept public”.

„RFUK va cere Curții să anuleze decizia pe baza faptului că ministrul de interne a acționat ilegal”, a subliniat ea.

Comitetul Lorzilor spune că majorarea MIR este nedreaptă

Contestația depusă la Înalta Curte urmărește să anuleze sau să modifice politica pentru a o face mai echitabilă.

Coombs de la RFUK speră că revizuirea judiciară va permite miniștrilor din Parlament să „urmărească o politică mai bună și mai umană privind migrația familială”.

Ea speră să fie „una care să nu discrimineze în funcție de venitul fiecăruia”.

În schimb, noua politică ar trebui să recunoască „valoarea cuplurilor și familiilor binaționale” pentru economie și societate.

Comisia de examinare a legislației secundare din Camera Lorzilor și-a exprimat îngrijorarea că noul MIR ar afecta în mod incorect zonele cu venituri mici.

Acesta a ilustrat modul în care noua cerință privind venitul minim afectează diferite domenii.

„O persoană care locuiește în Londra are mult mai multe șanse să aibă dreptul de a-și aduce partenerul în Marea Britanie decât o persoană care locuiește în nord-estul țării”, se arată în comunicat.

Lordul Thomas of Cwmgiedd, membru al Comitetului de control, a subliniat necesitatea de a evalua noile reglementări pentru a înțelege pe deplin consecințele acestora.

Comitetul de control a luat act de faptul că guvernul ar putea genera diferite cerințe de venit minim adecvat.

Ministerul de Interne trebuie să prezinte în continuare evaluările de impact ale propunerilor, inclusiv în ceea ce privește aspectele legate de egalitate.

Cu toate acestea, susține că noua politică MIR este esențială pentru a ajuta familiile să se întrețină singure fără a depinde de resursele publice.

Acesta susține că pragul de venit este o măsură rezonabilă pentru a menține stabilitatea economică și a controla imigrația.

Rezultate și implicații potențiale

Decizia Înaltei Curți în această chestiune ar putea avea implicații semnificative pentru politica de imigrare din Regatul Unit.

În cazul în care instanța se pronunță în favoarea contestatarilor, ar putea duce la o revizuire sau la eliminarea cerinței privind venitul minim, permițând reunificarea mai multor familii.

În schimb, dacă guvernul va câștiga, politica va rămâne în vigoare, afectând mii de familii.

Experții juridici, apărătorii drepturilor omului și familiile afectate vor urmări îndeaproape rezultatul acestui caz.

Are potențialul de a remodela peisajul politicii britanice în materie de imigrație și de a răspunde unor preocupări de lungă durată privind corectitudinea și egalitatea.