Ministerul de Interne se îndreaptă spre un sistem complet digital pentru dovedirea statutului de imigrant

| aprilie 19, 2024
Ministerul de Interne se îndreaptă spre un sistem complet digital pentru dovedirea statutului de imigrant

Ministerul de Interne din Regatul Unit (UK) a început să trimită invitații de trecere la eVisas titularilor de permise de ședere biometrice (BRP).

Potrivit unui comunicat de presă, Ministerul de Interne a început să trimită e-mailuri titularilor de BRP la 17 aprilie.

E-mailurile vor conține invitații de a crea un cont UK Visas and Immigration (UKVI) pentru a accesa eVisa.

O viză electronică este o înregistrare online și o dovadă digitală a statutului lor de imigrant. Acest lucru demonstrează dreptul lor de a locui, munci, studia și accesa fonduri publice în Regatul Unit.

Crearea unui cont UKVI este gratuită. De asemenea, nu va modifica, nu va avea impact sau nu va elimina statutul actual de imigrant al unei persoane sau drepturile acesteia în Regatul Unit.

„Am luat deja măsuri foarte importante pentru a transforma digital sistemul de frontieră și de imigrație”, a declarat Tom Pursglove, ministrul pentru migrație legală și frontieră.

Acesta a adăugat că introducerea pe scară largă a vizei electronice este o „parte esențială” a acestui proces. Acesta deschide calea către viziunea guvernului privind o frontieră fără contact.

Invitațiile prin e-mail vor fi trimise în mai multe etape înainte ca procesul să se deschidă pentru toți deținătorii de BRP în vara anului 2024.

În acest an, guvernul elimină treptat toate documentele fizice folosite pentru a dovedi statutul de imigrant în Regatul Unit.

Aceasta include BRP, cărțile de rezidență biometrice (BRC) și mențiunile din pașapoarte, cum ar fi ștampilele cu cerneală umedă și vinietele autocolante.

Până la 1 ianuarie 2025, Ministerul de Interne nu va mai elibera documente de imigrare fizice și va emite doar vize electronice.

Avantajele vizei electronice sau ale statutului de imigrant digital

Trecerea la eVisas se aliniază cu alte țări care înlocuiesc documentele de imigrare fizice cu formate digitale.

Pursglove a subliniat că înlocuirea documentelor fizice de imigrare cu eVisas va „asigura un control ferm” asupra celor care vin în Marea Britanie pentru a locui, a munci sau a studia.

El a adăugat că eVisa consolidează securitatea la frontieră și previne abuzurile în sistemul de imigrație, permițând în același timp reducerea costurilor pentru contribuabilii britanici.

Deoarece o viză electronică este o înregistrare digitală a statutului de imigrant, aceasta nu poate fi pierdută sau falsificată.

Acesta este securizat și este legat de datele biometrice unice ale titularului, precum un BRP sau BRC, ceea ce previne frauda de identitate.

De asemenea, persoanele își pot accesa drepturile și permisiunile fără a aștepta documentul fizic.

Un alt avantaj al unei înregistrări digitale online a permisiunilor este posibilitatea de a le accesa de oriunde și în timp real.

Acest lucru permite actualizarea imediată a datelor de contact și a pașaportului la Ministerul de Interne.

Își pot dovedi drepturile prin efectuarea unei verificări rapide și simple pe serviciul online securizat al guvernului britanic.

Mai multe organisme publice utilizează deja acest serviciu online pentru a determina eligibilitatea și autorizațiile de acces la serviciile publice.

De asemenea, persoanele care dețin permise valabile nu sunt supuse controlului imigrației atunci când călătoresc în și din Regatul Unit.

La fel ca și noua autorizație electronică de călătorie (ETA), vizele electronice sunt legate de pașaportul lor, care ar trebui să fie înregistrat în conturile UKVI.

Polițiștii de frontieră le pot scana pașapoartele și le pot accesa viza sau permisiunea de a intra și de a locui în Regatul Unit.

Probleme cu serviciul online eVisa al Ministerului de Interne

Potrivit Ministerului de Interne, eVisa este „testată”, deoarece milioane de persoane o folosesc deja.

Printre aceștia se numără cei cărora li s-a acordat statutul de persoană stabilită sau pre-stabilită prin intermediul Programului de stabilire a Uniunii Europene (EUSS).

Cu toate acestea, au fost raportate cazuri de persoane cu statut de imigrant valabil în Regatul Unit care au avut probleme în a-și dovedi drepturile.

Monique Hawkins de la The3Million a împărtășit problemele pe care mulți deținători de vize electronice le-au întâmpinat în timpul unei întâlniri cu Comisia pentru justiție și afaceri interne a Parlamentului britanic.

The3Million este un grup non-profit care militează pentru drepturile cetățenilor britanici din Uniunea Europeană (UE), Spațiul Economic European (SEE) și Elveția.

Hawkins a spus că este dificil să navighezi prin sistemul online, deoarece implică mai mulți pași.

Titularul unei vize electronice trebuie să se conecteze la sistem și să furnizeze un cod. Organismele publice trebuie să verifice, de asemenea, codul furnizat de persoana în cauză.

Dovedirea drepturilor devine și mai dificilă atunci când baza de date nu recunoaște datele titularului unei vize electronice.

Sistemul a fost raportat ca prezentând înregistrări incomplete sau amestecate și mai multe erori.

De exemplu, eVisa unei persoane poate afișa o fotografie diferită sau un amestec de date corecte și incorecte.

Transportatorii nu le vor permite să se îmbarce și să vină în Regatul Unit dacă nu își pot dovedi drepturile sau autorizațiile.

Prin urmare, rezidenții britanici care nu sunt rezidenți în Regatul Unit ar putea pierde angajamente importante, cum ar fi munca.

Hawkins a sugerat că toate persoanele cu statut de imigranți din Regatul Unit ar trebui să aibă o legitimație de călătorie în locul sistemului online.

Ar putea fi o reprezentare digitală, cum ar fi un cod de bare 2D, dacă nu un document fizic.

Ea a adăugat că o linie de asistență 24/7 trebuie să fie disponibilă pentru persoanele din străinătate cărora li se refuză îmbarcarea din cauza unor erori de sistem în dovedirea statutului lor de imigrant.