Oficialitățile locale cer guvernului britanic să abordeze viitoarele probleme legate de controalele la frontieră

| februarie 14, 2024
Oficialitățile locale cer guvernului britanic să abordeze viitoarele probleme legate de controalele la frontieră

Oficialii administrației locale au solicitat guvernului Regatului Unit (UK) să abordeze posibilele probleme cauzate de controalele la frontieră post-Brexit.

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a avertizat că noile controale biometrice la frontieră amenință să creeze „haos” în gara St. Pancras din oraș.

Oficialii locali din Kent au cerut, de asemenea, guvernului să ia măsuri împotriva posibilelor întârzieri de 14 ore cauzate de implementarea Sistemului de intrare/ieșire (EES).

SEE este noul sistem automatizat de control biometric la frontieră al Uniunii Europene (UE), care urmează să fie lansat în octombrie 2024.

Noul sistem înregistrează intrările și ieșirile cetățenilor din afara UE prin intermediul scanării faciale sau al amprentelor digitale, în locul ștampilei tradiționale de pe pașaport.

Comisia de control european a Parlamentului britanic a adunat mai multe rapoarte de dovezi care indică faptul că SEE va perturba călătoriile între Regatul Unit și UE.

Serviciile limitate de trenuri și întârzierile mari sunt inacceptabile, spune primarul Londrei

Într-un comunicat de presă, Khan a subliniat că Eurostar este vital pentru succesul economic al Londrei și al Regatului Unit.

El a spus că stația St. Pancras din Londra este „o poartă de acces pentru un număr uriaș de turiști și oameni de afaceri din țară”.

Serviciul feroviar internațional de mare viteză transportă până la 900 de pasageri în fiecare dintre cele 14 trenuri care circulă zilnic între Paris și Londra.

„În forma actuală, aceste noi controale post-Brexit vor provoca haos la St Pancras”, a declarat Khan.

El a adăugat: „În condițiile în care economia Londrei și-a revenit după pandemie, acest lucru trimite un semnal teribil atât turiștilor, cât și întreprinderilor din întreaga lume”.

Khan a exprimat că perturbarea iminentă a călătoriilor este „un rezultat direct al Brexitului”, pe care guvernul britanic trebuie să îl abordeze.

El a insistat ca miniștrii să ofere sprijin urgent pentru High Speed 1 (HS1) și Eurostar pentru a rezolva aceste probleme ca o „chestiune de urgență”.

„Reducerea serviciilor și întârzieri mai mari pur și simplu nu reprezintă o opțiune”, a subliniat Khan.

Eurostar ar putea limita numărul de pasageri din cauza controalelor la frontieră post-Brexit

Dovezile prezentate de HS1 în fața Comitetului de control au prezis că Eurostar ar putea fi nevoit să limiteze numărul de pasageri.

HS1 deține și exploatează linia și stațiile dintre Londra și tunelul sub Canalul Mânecii.

Din cauza faptului că există doar 24 de chioșcuri EES în loc de 49, pasagerii se vor confrunta probabil cu cozi lungi, în special în timpul orelor de vârf de dimineață.

În plus, se așteaptă ca înregistrarea la frontieră a unui călător din afara UE să adauge cel puțin două minute de timp de călătorie pentru fiecare pasager.

În prezent, nu există nicio opțiune de înregistrare online în avans a datelor biometrice ale pasagerilor, cum ar fi amprentele digitale și scanările faciale.

HS1 a adăugat că restricțiile de spațiu din stația St. Pancras ar face ca procesul de formare a cozilor să fie „întortocheat și eșalonat”.

Instalarea de chioșcuri suplimentare EES la St Pancras ar costa 25 000 de lire sterline fiecare, cu o cheltuială anuală de întreținere de 2 milioane de lire sterline.

Eurostar ar suporta costurile în cazul în care ar fi instalate mai multe chioșcuri EES.

Guvernele britanic și francez colaborează pentru a aborda problemele legate de EES

Comisia Europeană supraveghează punerea în aplicare a noului său sistem biometric de control la frontieră.

Guvernul britanic „colaborează îndeaproape cu UE” pentru a reduce orice impact pe care îl va avea SEES asupra frontierelor comune.

Secretarul Ministerului de Interne s-a întâlnit cu ministrul francez de Interne pentru a discuta despre implementarea EES, a relatat The Standard.

„Suntem în strânsă legătură cu industria turismului și cu autoritățile portuare pentru a ne asigura că sunt pregătite să minimizeze riscul de întârzieri”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului britanic.

Liderii din Kent se mobilizează pentru sprijin în timp ce se apropie implementarea EES

Liderii locali din Kent au cerut guvernului să sprijine Kent în gestionarea controalelor la frontieră post-Brexit.

Acești lideri sunt Roger Gough, liderul Consiliului Județean Kent, Andrew Osborne, șeful departamentului de dezvoltare economică din cadrul Consiliului Local Ashford și Deirdre Wells OBE, director executiv al Visit Kent.

„Fiind poarta de intrare în Europa, dacă Kent este blocat, lanțurile de aprovizionare vor fi, de asemenea, afectate în mod fundamental”, au spus liderii locali într-o declarație. „Prin urmare, punerea în aplicare a controalelor EES nu este doar o problemă a Kent-ului, ci o problemă națională.”

Potrivit rapoartelor prezentate Comisiei de control european, porțiunile de port și de feribot vor fi grav afectate de EES.

Călătorii se pot confrunta cu cozi de până la 14 ore în portul Dover, în cel mai rău scenariu „rezonabil”.

Astfel de întârzieri au „consecințe grave pentru comunitățile locale de pe ruta către portul Dover și Eurotunel”.

Wells a subliniat că cozile lungi de trafic spre Dover și Folkestone au un impact asupra călătorilor, comunităților și întreprinderilor din tot județul.

Gough a îndemnat guvernul să ofere Kent fonduri mai mari pentru gestionarea traficului și mai multe facilități pentru transportul de marfă cu destinația UE.

De asemenea, a solicitat înregistrarea biometrică la distanță pentru a reduce perspectiva întârzierilor la punctele de frontieră.

Pe de altă parte, Oveden a sugerat reluarea operațiunilor la serviciile feroviare internaționale atât la Ashford, cât și la Ebbsfleet.

„Stațiile oferă o mare oportunitate de a crește capacitatea de frontieră în afara stației internaționale St Pancras, care se află în condiții de constrângere”, a declarat acesta.

Eurostar a suspendat aceste servicii în 2020. Acesta a citat introducerea sistemului EES ca fiind o potențială barieră în calea redeschiderii lor.

Noul sistem de control la frontieră va fi benefic pe termen lung

Comisia de control european din Regatul Unit a adunat rapoarte de dovezi privind impactul controalelor la frontieră post-Brexit.

Multe părți sunt îngrijorate de faptul că sistemul EES va avea un impact negativ asupra cetățenilor locali din apropierea frontierelor, asupra întreprinderilor și asupra călătoriilor.

Cu toate acestea, în pofida provocărilor, Eurostar și majoritatea companiilor aeriene consideră că SET este benefică pe termen lung.