Regatul Unit (UK) ia măsuri proactive pentru a asigura călătorii fără probleme pentru cetățenii săi, pe măsură ce Uniunea Europeană (UE) lansează noul său sistem digital de frontieră.
La 27 august, Comisia a anunțat un pachet de finanțare substanțial în valoare de 10,5 milioane de lire sterline pentru modernizarea centrelor cheie de călătorie și pregătirea acestora pentru Sistemul de intrare/ieșire (EES) al UE.
De acest pachet de finanțare vor beneficia Portul Dover, terminalul Eurostar St. Pancras din Londra și Tunelul Mânecii (Eurotunel) din Folkestone.
Anunțul vine după ce UE a confirmat că noul său sistem digital de frontieră va fi lansat în noiembrie.
De asemenea, aceasta vine după ce guvernul laburist a declarat că pregătirile EES sunt insuficiente pentru a evita în mod eficient perturbarea călătoriilor și haosul.
Sistemul european de supraveghere va solicita călătorilor din afara UE să înregistreze datele personale, pașaportul și datele biometrice, precum amprentele digitale și scanările faciale.
Aceasta include cetățenii britanici care călătoresc în Europa continentală pentru vacanțe sau pentru a-și vizita familia și prietenii.
Soluționarea problemei pregătirii insuficiente pentru noul sistem digital de frontieră
SEAE ar trebui să sporească securitatea și să simplifice controalele la frontierele UE pentru călătorii din afara UE.
Cu toate acestea, aceasta va introduce, de asemenea, noi provocări pentru punctele de trecere a frontierei aglomerate, care necesită pregătiri ample.
Guvernul britanic a alocat 3,5 milioane de lire sterline portului Dover, terminalului St. Pancras din Londra și tunelului sub Canalul Mânecii.
Fondurile vor fi utilizate pentru modernizarea infrastructurii și a tehnologiei la aceste treceri, abordând provocările legate de pregătirile pentru SES.
În Portul Dover, banii vor contribui la accelerarea proiectului Granville Dock. Acest proiect va extinde capacitatea portului de a procesa mai eficient călătorii.
Proiectul implică transformarea unui port de agrement existent într-un centru de prelucrare de ultimă generație, reducând la minimum potențialele întârzieri cauzate de SRE.
Eurostar și Eurotunnel vor utiliza partea lor din finanțare pentru a instala chioșcuri biometrice suplimentare și pentru a efectua teste EES riguroase.
Cele două legături feroviare care fac legătura între Regatul Unit și Europa continentală vor utiliza, de asemenea, banii pentru a-și instrui și pregăti personalul pentru schimbări.
Un alt domeniu critic de interes pentru finanțare este asigurarea faptului că toate sistemele sunt complet integrate și operaționale.
Acest lucru implică testarea amănunțită a noii tehnologii pentru a asigura integrarea fără probleme cu infrastructura existentă.
Acest lucru va ajuta la identificarea și rezolvarea în avans a oricăror probleme potențiale.
Aceste modernizări asigură că aceste porți critice dintre Regatul Unit și UE pot face față cerințelor suplimentare pe care le va impune EES.
De asemenea, acestea sunt esențiale pentru a se asigura că noul sistem digital de frontieră al UE nu întârzie semnificativ călătorii.
Reacții la noul sprijin financiar pentru pregătirile SEE
Seema Malhotra, ministrul britanic pentru migrație și cetățenie, a subliniat angajamentul guvernului de a asigura o tranziție lină către EES.
„Lucrăm din greu cu Comisia Europeană, statele membre și porturile pentru a ne asigura că suntem bine pregătiți și pentru a minimiza orice perturbare pentru britanicii care călătoresc în Europa”, a spus ea.
Lilian Greenwood, ministrul britanic pentru viitorul drumurilor, a subliniat importanța acestor modernizări.
Ea a subliniat: „Nimeni nu dorește să vadă cozi excesive în porturile noastre.”
Directorul de operațiuni al Portului Dover, Emma Ward, a declarat că finanțarea este un „pas binevenit către investiții semnificative”.
„Facem tot ce ne stă în putință pentru a fi pregătiți cu facilitățile care vor fi utilizate de polițiștii de frontieră francezi care operează noul sistem”, a adăugat ea.
Portul depune eforturi pentru a permite polițiștilor de frontieră francezi să opereze pe docurile de vest, unde autocarele se vor alinia pentru controalele EES.
„Cu sprijinul guvernului, ne-am îmbunătățit facilitățile și ne-am modernizat tehnologia pentru a îndeplini noile cerințe”, a declarat Simon Lejeune, Eurostar Chief Safety and Stations Officer.
Acesta a adăugat că Eurostar va fi pe deplin pregătit și conform atunci când noile sisteme digitale de frontieră ale UE vor fi lansate în noiembrie.
Getlink a acordat întotdeauna prioritate satisfacției clienților, deoarece a început să investească în pregătirile EES în urmă cu doi ani.
Compania a finalizat recent o nouă zonă de drive-through acoperită, sau Zona EES, în terminalele sale.
Acest lucru garantează că oamenii „vor călători prin tunelul de sub Canalul Mânecii la fel de ușor ca în prezent, atunci când Sistemul european de transport de energie va fi funcțional”.
Importanța unui sprijin sporit pentru punctele de trecere a frontierei dintre Regatul Unit și UE
Creșterea anticipată a complexității și a duratei controalelor la frontieră conduce la necesitatea unui sprijin suplimentar pentru pregătirea pentru SES.
Portul Dover, St. Pancras și tunelul Channe sunt frontiere între Regatul Unit și UE cu controale juxtapuse.
Aceasta înseamnă că polițiștii de frontieră din UE efectuează controale de imigrare asupra călătorilor aflați încă pe teritoriul Regatului Unit.
Aceste puncte de trecere a frontierei s-au confruntat cu limitări de spațiu și de infrastructură pentru a permite efectuarea controalelor EES.
Sistemul european de supraveghere va introduce un nou nivel de complexitate, cerând călătorilor să își înregistreze datele biometrice la frontieră.
Se așteaptă ca acest proces să prelungească timpul de procesare pentru fiecare călător, în special în primele etape ale punerii în aplicare.
Atunci când călătorii din afara UE vizitează pentru prima dată zona Schengen, aceștia trebuie să înregistreze datele biometrice în fața unui polițist de frontieră.
Legislația UE împiedică în prezent înregistrarea biometrică în avans și departe de frontiere.
Etapele inițiale ale implementării EES ar putea conduce, de asemenea, la întârzieri, pe măsură ce călătorii și personalul se adaptează la noul sistem.
Aceste noi cerințe ale sistemului digital de frontieră al UE ar putea conduce la întârzieri semnificative în porturile aglomerate care nu sunt pe deplin pregătite să le îndeplinească.
Portul Dover gestionează un volum substanțial de trafic de pasageri și mărfuri între Regatul Unit și UE.
Întârzierile din acest port ar putea avea un efect în lanț, perturbând călătorii individuali și lanțul de aprovizionare mai larg.
În mod similar, Eurostar și Eurotunelul sunt legături vitale între Regatul Unit și Europa continentală.
Acestea trebuie să fie pe deplin pregătite pentru SES, deoarece sunt utilizate de mulți navetiști, turiști și operatori de transport de marfă.
Orice întârzieri sau întreruperi ale acestor servicii ar putea avea un impact economic și social semnificativ.