Sosirea unor ambarcațiuni mici în Regatul Unit depășește pragul de 150.000 de persoane, provocând o dezbatere aprinsă privind imigrația

| decembrie 31, 2024
Sosirea unor ambarcațiuni mici în Regatul Unit depășește pragul de 150.000 de persoane, provocând o dezbatere aprinsă privind imigrația
Pentru imagine, mulțumim Harald Schmidt via iStock

Începând din 2018, sosirile de ambarcațiuni mici în Regatul Unit (Regatul Unit) prin Canalul Mânecii au ajuns la peste 150 000.

Conform cifrelor oficiale ale guvernului, numărul total de sosiri a fost de 451 numai în ziua de Crăciun.

În total, 11 ambarcațiuni au făcut călătoria și se așteaptă ca și altele să le urmeze în zilele următoare.

Aceste călătorii adesea periculoase au devenit un punct central în dezbaterea privind imigrația din Regatul Unit.

Acesta a provocat din nou îngrijorări cu privire la securitatea frontierelor, obligațiile umanitare și criminalitatea organizată.

Tendința de creștere din ultimii șapte ani reflectă complexitatea tot mai mare a gestionării migrației.

Liderii politici și activiștii sunt împărțiți cu privire la cea mai bună modalitate de abordare a problemei.

Sosirile de ambarcațiuni mici: o tendință de creștere

Traversările cu ambarcațiuni mici au crescut dramatic în ultimii șapte ani.

În 2018, doar 299 de persoane au făcut această călătorie periculoasă. În 2019, au fost înregistrate 1 843 de traversări, iar în 2020, 8 466.

Cu toate acestea, până în 2022, această cifră a crescut la 45 774, comparativ cu 28 526 înregistrate pentru întregul an 2021.

Deși în 2023 s-a înregistrat o scădere la 29 437 de traversări, numărul acestora a crescut în 2024, cu 35 898 de migranți înregistrați până în decembrie.

Aceasta reprezintă o creștere de 22% în comparație cu aceeași perioadă din 2023, dar o scădere cu același procent în 2022.

Numai în ziua de Crăciun a acestui an, 451 de persoane au sosit în 11 ambarcațiuni mici, urmate de alte 407 în ziua de Boxing.

Aceste sosiri de vacanță au dus numărul total de traversări ale Canalului Mânecii din 2018 dincolo de 150 000.

În acest an, aproximativ 50 de persoane au murit în timp ce încercau să traverseze Canalul Mânecii, conform înregistrărilor pazei de coastă franceze.

Organizația Internațională pentru Migrație (OIM) a raportat, de asemenea, mai multe decese ale migranților despre care se crede că ar fi legate de încercările de traversare.

Acest lucru face ca 2024 să fie cel mai mortal an pentru traversări de când rutele de contrabandă au început în 2018.

Răspunsul și promisiunile guvernului

Sosirea unor ambarcațiuni mici în Regatul Unit depășește pragul de 150.000 de persoane, provocând o dezbatere aprinsă privind imigrația
Pentru imagine, mulțumim lui Mikhail Nilov via Pexels

Această nouă etapă vine după ce ministrul britanic de interne, Yvette Cooper, a declarat că guvernul are o obligație morală de a aborda problema sosirilor cu nave mici.

„Trebuie să urmărim bandele criminale care exploatează persoanele vulnerabile și pun viețile în pericol”, a spus ea.

Cooper a subliniat, de asemenea, planurile de consolidare a securității la frontieră și de accelerare a expulzării persoanelor care nu au dreptul legal de ședere.

Agenția Națională de Combatere a Criminalității a declarat că conduce aproximativ 70 de anchete în curs privind criminalitatea organizată legată de imigrație sau traficul de persoane.

Ministrul de interne a subliniat că sunt „hotărâți să facă progrese” în soluționarea problemei cererilor de azil restante, conform The Independent.

Ea a declarat că se reduce dependența de hoteluri „inadecvate și extrem de costisitoare” pentru găzduirea solicitanților de azil.

Administrația laburistă a făcut apel la cooperare internațională pentru a dezmembra rețelele de contrabandă care permit aceste treceri periculoase.

Cu toate acestea, aceasta nu s-a angajat să stabilească un termen specific pentru când se așteaptă ca numărul acestora să scadă „brusc”.

Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat: „Cu toții dorim să punem capăt traversărilor periculoase cu ambarcațiuni mici, care pun în pericol vieți și subminează securitatea frontierelor noastre.”

Critici și opinii contrare

Actualul guvern laburist dă vina pe administrația anterioară pentru creșterea bruscă a migrației în Regatul Unit.

Cu toate acestea, conservatorii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la eficiența strategiilor guvernamentale, conform The Guardian.

Ministrul de interne din umbră Chris Philp a numit „o insultă” faptul că Partidul Laburist a permis 858 de sosiri cu ambarcațiuni mici în zilele de Crăciun și Boxing Day.

El a adăugat că creșterea numărului de traversări ilegale este „inacceptabilă”, subliniind necesitatea unor măsuri de descurajare mai puternice.

Philp a sugerat relansarea planului abandonat de relocare în Rwanda, care urmărea să trimită solicitanții de azil în Rwanda pentru a descuraja traversările cu ambarcațiuni mici.

„Prin renunțarea la măsurile de descurajare pentru Rwanda înainte de a începe, laburiștii ne-au dezamăgit. Am văzut că măsurile de descurajare a expulzărilor funcționează în Australia”, a declarat Philp.

S-au înregistrat mai mult de 22 324 de sosiri de ambarcațiuni mici de când prim-ministrul Sir Kier Starmer a preluat conducerea numărului 10 după alegerile din iulie.

De atunci, el s-a angajat să elimine modelele de afaceri ale bandelor de contrabandiști și să intensifice cooperarea cu alte țări.

Starmer și-a exprimat, de asemenea, deschiderea față de plata altor țări pentru a ajuta la combaterea migrației ilegale către Regatul Unit.

Rolul bandelor de contrabandiști în sosirile cu ambarcațiuni mici

Sosirea unor ambarcațiuni mici în Regatul Unit depășește pragul de 150.000 de persoane, provocând o dezbatere aprinsă privind imigrația
Pentru imagine mulțumim lui Gerd Altmann via Pixabay

Deși Marea Britanie a înregistrat o creștere accentuată a numărului de traversări ale Canalului Mânecii, acesta rămâne mai mic decât cel raportat în unele țări europene.

De exemplu, Italia a înregistrat peste 136 000 de sosiri pe mare în 2023. Spania și Grecia se confruntă, de asemenea, cu fluxuri migratorii semnificative prin Marea Mediterană.

Cu toate acestea, poziția geografică unică a Regatului Unit prezintă provocări distincte, în special în ceea ce privește patrularea frontierei sale maritime.

Unul dintre principalele motive care stau la baza traversărilor este prezența rețelelor organizate de contrabandă.

Aceste grupuri infracționale exploatează migranții vulnerabili, folosind TikTok pentru a face publicitate „pachetelor de oferte” care promit trecere în siguranță, locuințe și locuri de muncă în Regatul Unit.

The Times relatează că aceste oferte pot costa până la 12.000 de lire sterline de persoană și implică adesea bărci supraaglomerate sau transport ascuns în camioane.

Ministerul britanic de Interne s-a angajat să impună sancțiuni mai stricte traficanților de migranți și să colaboreze cu companiile de tehnologie pentru a elimina anunțurile online pentru traversările ilegale.

Echilibrul dintre securitatea frontierelor și umanitarism

Problema sosirilor cu ambarcațiuni mici se extinde dincolo de securitatea frontierelor și ridică întrebări importante cu privire la obligațiile umanitare.

Mulți migranți întreprind aceste călătorii periculoase pentru a scăpa de război, persecuție și sărăcie.

Cu toate acestea, creșterea numărului de solicitanți a pus la încercare sistemul de azil al Regatului Unit, cu un număr mare de cazuri care creează întârzieri pentru cei care caută siguranță.

Ministrul de interne Cooper a recunoscut necesitatea unei abordări echilibrate.

„Avem nevoie de o aplicare fermă a legii împotriva trecerilor ilegale, dar trebuie să ne asigurăm, de asemenea, că cei care au pretenții reale sunt tratați corect”, a spus ea.

Strategiile propuse includ un sprijin mai mare pentru rutele de migrație sigure și legale și abordarea cauzelor profunde ale migrației în țările de origine.

Criticii susțin deja că politicile actuale sunt inadecvate. Cu toate acestea, impactul deplin al noilor strategii va prinde contur în anii următori.