Strategia europeană de coeziune ar putea forța Eurostar să limiteze numărul de pasageri

| februarie 7, 2024
Strategia europeană de coeziune ar putea forța Eurostar să limiteze numărul de pasageri

Un operator feroviar spune că stația St. Pancras din Londra ar putea fi incapabilă să facă față noului sistem de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) fără a avea cozi de o oră.

Serviciul feroviar internațional de mare viteză în regim de trenuri de mare viteză ar putea aduce mai puțini pasageri către și dinspre Regatul Unit (UK).

High Speed 1 (HS1) a avertizat că pregătirile pentru EES al UE în stația St. Pancras din Londra sunt „extrem de inadecvate”.

HS1 deține și exploatează linia și stațiile dintre Londra și tunelul sub Canalul Mânecii.

Acesta face legătura între rutele internaționale de mare viteză de la Londra către Paris, Bruxelles și Amsterdam și ruta internă de la Londra către Kent.

The Guardian a relatat că societatea și-a exprimat îngrijorarea că acest lucru ar putea duce la întârzieri și ar putea limita serviciile Eurostar.

Eurostar este un serviciu feroviar internațional de mare viteză care leagă Belgia, Franța, Germania, Țările de Jos și Regatul Unit.

Circulă zilnic aproximativ 14 trenuri spre Paris de la St Pancras, fiecare transportând până la 900 de pasageri.

Noul sistem biometric de control la frontieră al UE

În conformitate cu sistemul UE de intrare/ieșire (EES), cetățenii din afara UE care călătoresc în spațiul Schengen trebuie să înregistreze la frontieră amprentele digitale și scanările faciale.

Aceasta include atât posesorii de vize de scurtă ședere, cât și cetățenii scutiți de viză, inclusiv cetățenii britanici.

În loc de ștampilarea pașapoartelor la sosire, EES va documenta electronic intrările și ieșirile folosind datele biometrice ale călătorilor.

Un polițist de frontieră va supraveghea înregistrarea datelor biometrice ale călătorilor la sosirea la frontiera UE.

Acest lucru se va întâmpla doar în timpul primei lor vizite de după lansarea EES. Datele lor vor fi valabile în sistemul EES timp de trei ani.

Călătorii își pot confirma permisiunea prin intermediul amprentelor digitale sau al datelor biometrice faciale cu ocazia vizitelor ulterioare în acest interval de timp.

De fiecare dată când călătorii intră în spațiul Schengen, sistemul EES va stoca datele călătorilor timp de trei ani sau până la expirarea pașaportului acestora.

Eurostar ar putea limita numărul de pasageri pentru a evita cozile lungi

Comisia de control european a Parlamentului britanic a adunat dovezi pentru a ajuta la examinarea și înțelegerea modului în care sistemul de intrare/ieșire al UE (EES) va afecta călătoriile.

HS1 este una dintre cele mai recente părți care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la EES. Noul sistem de control la frontieră al UE urmează să intre în vigoare în octombrie 2024.

În raportul său de dovezi prezentat comisiei, HS1 a declarat că are nevoie de încă 49 de chioșcuri EES pentru a procesa verificările pasagerilor.

Cu toate acestea, guvernul francez a propus doar 24. HS1 a fost informată că chioșcurile EES erau opționale, deoarece controalele puteau fi efectuate la frontieră.

HS1 a avertizat că aceasta ar cauza „întârzieri inacceptabile de multe ore pentru pasageri și o posibilă limitare a serviciilor”.

Compania a anticipat că, având doar 24 de chioșcuri EES, Eurostar nu va putea procesa toți pasagerii. Acest lucru ar cauza întârzieri în special în timpul orelor de vârf de dimineață.

De asemenea, „ar putea duce la „plafonarea serviciilor în ceea ce privește numărul de pasageri”, a avertizat HS1.

HS1 a declarat, de asemenea, că ar fi dificil să se implementeze EES în stația St. Pancras din cauza restricțiilor de spațiu limitat.

Lipsa de spațiu ar face ca procesul de așteptare la coadă să fie „complicat și eșalonat”, a adăugat acesta.

Mai multe chioșcuri EES ar însemna un flux de pasageri mai complex

Potrivit raportului de dovezi prezentat de Eurostar în fața Comitetului de control european din Marea Britanie, mai multe chioșcuri ale Sistemului de intrare/ieșire (EES) nu ar face decât să creeze noi cozi.

Aceasta ar însemna, de asemenea, un „risc mai mare pentru realizarea orarului și pentru creșterea transportului feroviar de la St Pancras”, se arată în dovezile sale.

Eurostar a declarat că punerea în aplicare a SET UE ar crește timpul de procesare pentru controlul la frontieră cu „două-trei minute”.

Acest lucru ar fi semnificativ mai lung decât timpul de procesare actual de 45 de secunde și ar putea duce la cozi de peste o oră la orele de vârf.

Chioșcurile EES suplimentare de la St Pancras ar costa 25.000 de lire sterline fiecare și 2 milioane de lire sterline pe an pentru costurile de operare și întreținere.

În cazul în care chioșcurile suplimentare se dovedesc a fi o soluție viabilă, aceste costuri suplimentare ar trebui să fie finanțate de Eurostar.

Preocupări la frontierele portuare cu privire la implementarea sistemului de intrare/ieșire

Comitetul de control european al Regatului Unit a avertizat anterior cu privire la cozile de 14 ore din portul Dover.

Timpul excesiv de așteptare se datorează în principal călătorilor care sosesc cu autoturisme sau autocare la controalele de frontieră.

Pasagerii ar trebui să coboare pentru a se înregistra și a se supune controalelor biometrice, apoi să se urce din nou în vehiculul lor.

De asemenea, Ashford Borough Council și-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că Strategia europeană de mediu a UE ar putea avea un impact grav asupra operațiunilor de transport cu feribotul, din cauza incapacității sale de a face față volumului actual de autoturisme și autocare.

Întârzierile prelungite în port ar putea duce la congestionarea traficului pe drumurile principale, afectând accesul la Eurotunelul din Folkestone.

Acest lucru ar putea perturba economiile locale și ar putea cauza probleme de bunăstare pentru pasageri și comunități.

Evitarea impactului grav al SEO asupra călătoriilor între Regatul Unit și UE

HS1 a solicitat o punere în aplicare treptată a sistemului de intrare/ieșire pentru a preveni orice „perturbare serioasă” a călătoriilor cu trenul între Regatul Unit și UE.

O altă soluție este de a permite pasagerilor să înregistreze în prealabil datele biometrice online, în loc să fie supravegheați de ofițeri la frontieră.

Acesta a fost apelul lansat de Eurostar și HS1, deoarece înregistrarea la sosire ar îngreuna semnificativ spațiile limitate din gări.

Eurostar dorește, de asemenea, ca politicienii să poată folosi o „frână de urgență” în cazul în care EES provoacă cozi mai mari.

Cu toate acestea, în ciuda provocărilor, Eurostar și multe companii aeriene consideră că EES este benefică pe termen lung.

Comitetul european de control al Regatului Unit analizează, de asemenea, interoperabilitatea între sistemele EES, ETIAS și ETA din Regatul Unit.

Odată cu EES, UE va pune în aplicare, la jumătatea anului 2025, noul sistem european de informare și autorizare a călătoriilor (ETIAS).

Cetățenii scutiți de viză, inclusiv cetățenii britanici, vor avea nevoie de un EITAS pentru a vizita spațiul Schengen.

Este similar cu autorizația electronică de călătorie (ETA) din Regatul Unit, care este obligatorie pentru toți cetățenii care nu dețin viză și care vizitează Regatul Unit.