Un ministru francez și comisiile britanice îndeamnă UE să amâne EES

| mai 29, 2024
Un ministru francez și comisiile britanice îndeamnă UE să amâne EES

Sistemul de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) a stârnit îngrijorări tot mai mari în Regatul Unit (UK) și în Franța din cauza întârzierilor preconizate.

Ministrul francez al transporturilor, Patrice Vergriete, a declarat că frontierele externe ale UE se confruntă cu „probleme operaționale grave”, potrivit unui raport al The Connexion.

„Mă tem de probleme”, a declarat el în timpul unei conferințe pentru federația industriei aviatice, la 23 mai.

Vergriete a adăugat: „Suntem conștienți de riscul în ceea ce privește fluiditatea pasagerilor. Este o provocare și nu trebuie să greșim”.

Ministrul a sugerat că o amânare a implementării EES ar putea fi benefică. Cu toate acestea, el a recunoscut, de asemenea, că ar fi „dificil de obținut” de la Comisia Europeană.

Sistemul EES al UE va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor la frontierele externe ale UE.

În schimb, EES va înregistra intrarea și ieșirea călătorilor din afara UE prin intermediul datelor biometrice, cum ar fi scanările faciale și ale amprentelor digitale.

Oficialii din domeniul transporturilor și călătoriilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la potențialele cozi lungi și șerpuite și întârzieri de ore întregi.

În timpul primei vizite în UE, călătorii trebuie să își înregistreze datele biometrice și datele din pașaport în fața unui polițist de frontieră.

Se așteaptă ca întârzierile să fie mai mari la frontierele juxtapuse: portul Dover din Kent, gara St. Pancras din Londra și tunelul sub Canalul Mânecii din Folkestone.

La frontierele juxtapuse, polițiștii de frontieră ai UE efectuează controale de imigrare pentru călătorii care se îndreaptă spre UE pe teritoriul Regatului Unit.

Portul Dover, St. Pancras și tunelul sub Canalul Mânecii au un spațiu limitat și ar necesita o nouă infrastructură pentru chioșcuri și linii de gestionare.

Jocurile Olimpice de la Paris din Franța amână pregătirile pentru EES

Vergriete l-a informat pe ministrul francez de interne, Gérald Darmanin, cu privire la preocupările sale legate de EES.

Cu toate acestea, prioritatea actuală a lui Darmanin este gestionarea provocărilor legate de securitatea Jocurilor Olimpice de la Paris.

Franța va găzdui Jocurile Olimpice și Paralimpice din 2024 în perioada 26 iulie-11 august și, respectiv, 28 august-8 septembrie.

Jocurile Olimpice reprezintă, de asemenea, motivul pentru care aeroporturile pariziene ar putea să nu fie pregătite pentru lansarea EES în octombrie sau noiembrie 2024.

Din cauza traficului ridicat preconizat în timpul Jocurilor Olimpice, aeroporturile din capitala franceză nu au putut efectua lucrările de construcție necesare pentru a se pregăti pentru EES.

Între timp, Vergriete a declarat că este îngrijorat „în legătură cu numărul de personal de poliție”.

De asemenea, el se teme de „tehnologie, care s-ar putea confrunta cu probleme operaționale grave”.

Vergerie a adăugat că întârzierile, lipsa de personal de securitate și necunoașterea noii tehnologii ar putea duce la „probleme de ordine publică”.

Ministrul francez al transporturilor nu a făcut niciun comentariu cu privire la aplicația mobilă EES. Aplicația este menită să-i ajute pe călători să se înregistreze din timp și departe de frontiere.

Cu toate acestea, potrivit Uniunii franceze a aeroporturilor, aplicația EES în curs de dezvoltare nu face în prezent fotografii sau scanări de amprente.

Acesta a adăugat că feedback-ul primit de la aeroporturile suedeze care îl testează în prezent nu pare promițător.

Comisiile britanice spun guvernului să ceară UE să amâne introducerea EES

Comisia de control european a Parlamentului britanic are preocupări similare cu cele ale ministrului francez al transporturilor.

După ce a efectuat o anchetă de luni de zile cu privire la EES, Comitetul și-a publicat concluziile și recomandările.

Potrivit Comitetului, guvernul britanic „ar trebui să urmărească ca data de începere a programului să fie reconsiderată”.

De asemenea, ar trebui să solicite scutirea frontierelor juxtapuse de la colectarea amprentelor digitale și o lansare rapidă a aplicației mobile EES.

Gwendoline Cazenave, director general al Eurostar, și Tom Pursglove, ministrul britanic, au confirmat amândoi că aplicația mobilă EES nu va fi gata la timp pentru lansarea EES în octombrie.

UE a precizat că aplicația EES va fi implementată cât mai curând posibil în țările membre care se vor oferi să o utilizeze.

De asemenea, comisia a solicitat mai multe fonduri pentru frontierele juxtapuse și planuri de sensibilizare cu privire la noul sistem de control la frontieră al UE.

De asemenea, a ordonat o campanie de conștientizare a persoanelor care traversează pentru prima dată granițele Regatului Unit pentru a evita întârzierile.

Comisia pentru justiție și afaceri interne a Lorzilor din Regatul Unit și-a încheiat, de asemenea, ancheta privind noile sisteme electronice de frontieră.

Printre acestea se numără EES, noua autorizație electronică de călătorie (ETA) din Regatul Unit și echivalentul său din UE, ETIAS, sau Sistemul electronic de informații și autorizații de călătorie.

Comitetul Lorzilor a declarat că „calendarul pentru punerea în aplicare a schimbărilor la frontieră este extrem de ambițios”.

Acesta a subliniat că „este posibil să apară provocări și întârzieri [are] în cazul în care introducerea pe scară largă a ETA și EES din Regatul Unit va fi realizată simultan în UE.

Comitetul a îndemnat guvernul să folosească toate mijloacele diplomatice pentru a convinge UE să amâne lansarea EES până când aplicația mobilă va fi disponibilă.

Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că ministrul britanic al transporturilor, Guy Opperman, a dezvăluit posibilitatea unei perioade de șase luni de lansare ușoară pentru implementarea EES.

Eurostar, Tunelul sub Canalul Mânecii, Portul Dover Pregătiri EES

Getlink, operatorul tunelului de sub Canalul Mânecii, a finalizat construcția unei noi infrastructuri și a început să instaleze chioșcuri EES.

Noul său terminal de la Calais poate găzdui simultan până la 60 de vehicule de pasageri.

Eurostar a declarat că instalează în total 49 de chioșcuri de check-in și 11 porți electronice (eGates) în stația St. Pancras.

Compania feroviară internațională va deschide 18 noi chioșcuri și 11 porți electronice în stația Paris Gare du Nord.

Călătorii care trec prin portul Dover vor fi întâmpinați de un membru al personalului care îi va ajuta să se înregistreze pentru EES cu ajutorul unei tablete.

Getlink și Eurostar au promis că nu vor exista întârzieri uriașe la terminalele lor odată cu intrarea în vigoare a EES.

În schimb, autoritățile din Dover au declarat că timpul de control la frontieră pentru înregistrarea EES va crește de la 45-90 de secunde la câteva minute sau mai mult pentru fiecare persoană.