Turismul în Regatul Unit (UK) se anunță a fi pe un trend ascendent, potrivit unei previziuni realizate de VisitBritain.
VisitBritain este agenția națională de turism din Marea Britanie. Este responsabilă de marketingul Marii Britanii în întreaga lume și de dezvoltarea economiei britanice pentru vizitatori.
În previziunile sale privind turismul 2024, publicate la 20 decembrie 2024, turismul britanic a arătat o creștere a vizitelor de intrare și a cheltuielilor globale în comparație cu nivelurile din 2023.
Prognoza generală privind cheltuielile vizitatorilor internaționali în Marea Britanie în 2024 este de 34,1 miliarde de lire sterline. Aceasta reprezintă o creștere de șapte procente față de cheltuielile prevăzute pentru 2023, care se ridică la 31,7 miliarde de lire sterline.
De asemenea, prognoza de cheltuieli este în creștere cu 20 de procente în 2019, înainte de pandemie. Cu toate acestea, atunci când sunt ajustate în funcție de inflație, cifrele din 2023 reprezintă doar 96% din nivelurile din 2019.
În ceea ce privește numărul de vizite în Marea Britanie, VisitBritian preconizează că acesta va fi de 39,5 milioane în 2024. Aceasta reprezintă o creștere de 5 procente față de cele 37,8 milioane preconizate în 2023. Cu toate acestea, cifrele sunt încă cu 3% mai mici decât în 2019.
VisitBritain preconizează că turismul receptor își va reveni la nivelurile din 2019 până la începutul anului 2025. Acest lucru este valabil atât în ceea ce privește numărul de vizite, cât și în ceea ce privește cheltuielile efectuate de vizitatorii internaționali.
Principalii contribuitori la turismul receptor din Marea Britanie
Vizitele și cheltuielile turiștilor în Marea Britanie ar putea crește din 2023. Cu toate acestea, există încă rate diferite de redresare și de creștere pe principalele sale piețe de intrare a vizitatorilor.
Statele Unite ale Americii (SUA) sunt în fruntea redresării turismului britanic. Cheltuielile vizitatorilor americani în 2023 au atins o creștere record de 28% față de 2019, chiar și atunci când sunt ajustate la inflație.
„Vizitatorii internaționali cheltuiesc zeci de miliarde de lire sterline în Marea Britanie, iar banii generați sprijină economiile locale și locurile de muncă”, a declarat Patricia Yates, director general al VisitBritain.
Ea a adăugat: „Așadar, a fost extraordinar să vedem creșterea de două cifre a cheltuielilor din SUA, precum și prognoza de creștere globală pentru anul viitor, în 2023.”
VisitBritain anticipează că piața americană va fi evaluată la 6,7 miliarde de lire sterline în 2024. Acesta preconizează că vizitatorii americani vor contribui cu aproape o liră sterlină la fiecare 5 lire sterline din totalul cheltuielilor de intrare.
China, a doua cea mai valoroasă piață de intrare în Marea Britanie în 2019, își revine treptat, iar numărul de vizitatori va crește până în 2023.
În general, redresarea Asiei de Est a fost relativ mai lentă. VisitBritain preconizează că valoarea Chinei va ajunge la 1,7 miliarde de lire sterline în 2024, fiind a patra cea mai valoroasă piață vizitatoare din Marea Britanie.
Ritmul de redresare din Europa a încetinit după prima jumătate a anului 2023, cheltuielile rămânând cu puțin sub cele din 2019, pe baza celor mai recente date.
Acest lucru se datorează, probabil, concurenței turistice acerbe din partea destinațiilor europene vecine.
Campaniile de turism din Marea Britanie 2024
Turismul britanic este un sector vital, contribuind semnificativ la economia britanică, fiind al treilea cel mai mare exportator de servicii.
Pentru 2024, VisitBritain și-a prezentat principalele campanii turistice, inspirând vizitatorii să descopere mai mult din Marea Britanie, să rămână mai mult timp și să vină acum. Scopul său este de a stimula cheltuielile în Marea Britanie și de a răspândi beneficiile economice ale turismului în mai multe destinații din Regatul Unit.
Campaniile internaționale se vor concentra pe piețele cu o creștere solidă, precum Australia și SUA. De asemenea, va viza principalele piețe europene și țările valoroase din Consiliul de Cooperare al Golfului (CCG).
Potrivit studiului realizat de VisitBritain, unul dintre principalii factori care influențează alegerea unei destinații de către vizitatori este caracterul primitor al acesteia.
Campaniile sale vor pune în evidență orașele vibrante, cultura contemporană, precum și frumoasele zone de coastă și rurale ale Marii Britanii. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că mai multe destinații din Marea Britanie vor simți efectele economice ale turismului.
De asemenea, agenția națională de turism din Marea Britanie va profita de puterea turismului pe ecran. Cercetările sale au arătat că filmele și televizorul sunt motivații și inspirații puternice pentru călătorii.
Turismul pe ecran, cunoscut și sub numele de turism cinematografic, se referă la fenomenul prin care o locație devine populară în rândul călătorilor pentru că a fost prezentată într-un film sau într-un serial de televiziune.
Încorporând acest lucru în campania sa, VisitBritian va prezenta locații, destinații și experiențe de vizitare a filmelor și televiziunilor.
De asemenea, VisitBritain a semnat recent un memorandum de înțelegere cu British Film Commission pentru a stimula turismul pe ecran în toate națiunile și regiunile Regatului Unit.
Statistici privind vizitele și cheltuielile la sfârșitul anului
Cele mai recente statistici oficiale disponibile de la Office for National Statistics privind turismul receptor în Regatul Unit acoperă perioada ianuarie-septembrie 2023.
Conform acestor statistici, în această perioadă au avut loc aproximativ 28,2 milioane de vizite în Marea Britanie, iar vizitatorii străini au cheltuit în total 23,0 miliarde de lire sterline în Regatul Unit.
În plus, cele mai recente date arată că cheltuielile medii ale vizitatorilor din 2023 până în prezent au fost de 817 lire sterline pe vizită, ceea ce este mai mare decât cele 684 de lire sterline înregistrate în 2019.
De asemenea, vizitatorii stau mai mult timp, cu un sejur mediu de 7,3 nopți, comparativ cu 6,4 nopți în 2019.