Călătorii care folosesc tunelul de sub Canalul Mânecii nu vor avea parte de cozi lungi atunci când va fi introdus noul sistem de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE).
Iată ce a garantat directorul general al Getlink, Yann Leriche, cu ocazia celebrării a 30 de ani de la deschiderea tunelului sub Canalul Mânecii, la 7 mai.
Getlink (fostul Eurotunel) exploatează Tunelul sub Canalul Mânecii, un tunel feroviar submarin care leagă Folkestone, în Kent, Regatul Unit (UK), de Calais, în Coquelles, Franța.
„Nu va fi nicio întârziere pe autostradă, nimic. Se va întâmpla într-un mod foarte lin”, a declarat Leriche pentru BBC.
Acesta a explicat că călătorii „vor coborî din mașină pe [get], vor petrece câteva minute la chioșcurile lor, apoi se vor întoarce la mașină și își vor continua călătoria”.
Leriche a declarat că, odată cu implementarea sistemului european de transport de călători, traversarea tunelului de sub Canalul Mânecii va dura „cinci până la șapte minute în plus” față de timpul de călătorie actual.
Compania a mărit numărul de benzi pentru a rezolva această problemă și pentru a se asigura că nu există întârzieri sau cozi lungi.
Getlink intenționează, de asemenea, să angajeze și să formeze 140 de membri suplimentari ai personalului pentru a asista pasagerii în timpul implementării EES.
Potrivit revistei Actual News Magazine, Leriche a declarat că lansarea EES „nu ne îngrijorează deloc”.
„Dimpotrivă, noi îl vedem ca pe un avantaj complementar, făcând mai bine decât alți operatori”, a spus el.
Se așteaptă cozi lungi și întârzieri în timpul implementării EES
EES îi va afecta atât pe deținătorii de vize de scurtă ședere, cât și pe călătorii scutiți de viză, cum ar fi cetățenii britanici.
Aceasta va impune călătorilor din afara UE să înregistreze datele biometrice în fața unui polițist de frontieră la prima lor vizită în spațiul Schengen.
În timpul vizitelor ulterioare, aceștia trebuie să își înregistreze intrarea și ieșirea folosind scanarea facială sau a amprentelor digitale în loc de ștampilarea pașaportului.
Lansarea sistemului european de urgență a provocat avertismente privind cozile lungi și întârzierile la frontierele dintre Regatul Unit și UE, în special la cele cu controale juxtapuse.
Aceasta include trecerea frontierei în tunelul de sub Canalul Mânecii, în portul Dover și în gara St. Pancras din Londra.
La frontierele cu controale juxtapuse, polițiștii de frontieră din UE efectuează controale de imigrare în timp ce călătorii se află încă în Regatul Unit.
În portul Dover, oficialii au avertizat că vor fi întârzieri de 14 ore. Pasagerii ar trebui să coboare din vehicule pentru a se înregistra pentru EES.
Autoritățile locale și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la faptul că ar transforma drumurile lor într-o parcare și ar afecta calitatea vieții și economia.
High Speed 1 (HS1) a sugerat că Eurostar va fi nevoit să limiteze numărul de pasageri pentru a evita cozile interminabile din stația St. Pancras.
Infrastructura și tehnologia Getlink pentru a minimiza întreruperile
Getlink a investit 80 de milioane de euro pentru a pregăti terminalele sale din Coquelles și Folkestone pentru introducerea EES.
Recent, a finalizat construcția unei „zone de preînregistrare” acoperită de un acoperiș la terminalul său din Coquelles.
Infrastructura de 7.000 de metri pătrați le permite pasagerilor să prezinte pașapoartele și să înregistreze scanări faciale și de amprente digitale.
Fiecare stație drive-through va avea două chioșcuri EES pentru a efectua verificările biometrice necesare.
Operatorul tunelului sub Canalul Mânecii spune că poate găzdui simultan până la 60 de vehicule de pasageri.
Compania instalase deja primele chioșcuri EES. Restul chioșcurilor vor fi instalate până în mai 2024.
La terminalul Getlink din Folkestone, adaptarea acestuia pentru implementarea EES va continua până în vară.
Chioșcurile EES de pe partea britanică vor fi instalate începând cu iulie 2024.
În afară de spațiile de trecere, Getlink a construit, de asemenea, o instalație care permite autorităților să vizualizeze zona de preînregistrare și spațiile de parcare.
Vederea panoramică și camerele de supraveghere vor contribui la facilitarea verificărilor de frontieră efectuate de către polițiștii de frontieră ai UE.
Încrederea lui Leriche în asigurarea faptului că nu vor exista cozi lungi sau întârzieri la terminalele Getlink se datorează, de asemenea, în parte, inteligenței artificiale.
Compania a folosit inteligența artificială pentru a efectua analize detaliate ale fluxului de trafic în cadrul noilor sisteme.
„Datorită digitalului, datorită muncii zilnice a echipelor noastre, datorită colaborării cu autoritățile franceze și britanice, am pregătit toate acestea”, a împărtășit Leriche.
Mai multe apeluri de amânare a introducerii EES
Lansarea EES este programată pentru 6 octombrie 2024, dar L’Union des Aéroports Français (UAF) a dezvăluit că aceasta a fost amânată cu o lună mai târziu.
Din cauza unor probleme tehnologice, UE a amânat lansarea EES de la data inițială din 2021 până în septembrie 2023.
Acesta a fost reprogramat pentru octombrie 2024 pentru a evita perturbarea călătoriilor în timpul Jocurilor Olimpice care vor avea loc în Franța între iulie și septembrie.
Cu toate acestea, mai mulți oficiali din domeniul transporturilor și al călătoriilor au îndemnat UE să amâne lansarea EES, cel puțin până când aplicația EES va fi gata.
UE dezvoltă o aplicație care să îi ajute pe călători să se înregistreze în prealabil și departe de frontieră.
Tom Pursglove, de la Ministerul de Interne britanic, a confirmat în fața Comitetului european de control ceea ce șefa Eurostar, Gwendoline Cazenave, a dezvăluit anterior.
Aplicația EES nu va fi gata la timp pentru lansarea EES în cursul anului. În schimb, acesta va fi pus la dispoziție cât mai curând posibil.
Cu toate acestea, UE rămâne fermă în ceea ce privește data de lansare a SET din octombrie, deoarece noul sistem de control la frontieră va funcționa independent fără acesta.
În plus, țările membre ale UE nu vor fi obligate să îl utilizeze.
Ministrul Transporturilor, Guy Opperman, a dezvăluit, de asemenea, că lansarea sistemului european de transport de călători va avea o perioadă de șase luni pentru a asigura o tranziție mai ușoară și pentru a preveni întârzierile.