Operatorul tunelului de sub Canalul Mânecii, Getlink, este pe cale de a lansa EES mai târziu în acest an

| aprilie 15, 2024
Imagine de la Getlink via Kent Online

Getlink, compania care administrează tunelul sub Canalul Mânecii, a finalizat construcția unei noi infrastructuri de sistem de intrare/ieșire (EES) la terminalul său francez din Coquelles.

Infrastructura este o nouă „zonă de preînregistrare” acoperită de un acoperiș, unde pasagerii pot depune datele biometrice și pașaportul.

„Cu o suprafață de 7.000 de metri pătrați, poate găzdui până la 60 de vehicule de pasageri simultan”, a precizat firma, potrivit The Local.

Instalația de tip drive-through va fi utilizată de șoferii din afara Uniunii Europene (UE) care folosesc serviciul LeShuttle pentru a călători în Regatul Unit (UK).

SEE este noul sistem automatizat de control la frontieră al UE, care utilizează date biometrice pentru a înregistra intrarea și ieșirea călătorilor.

Aceasta va avea un impact asupra tuturor călătorilor din afara UE, inclusiv asupra deținătorilor de vize de scurtă ședere și a cetățenilor scutiți de viză, cum ar fi cetățenii britanici.

În locul ștampilării pașapoartelor la frontieră, EES va înregistra date biometrice, cum ar fi amprentele digitale și scanările faciale.

Fiecare zonă de drive-through va avea „două chioșcuri statice necesare pentru a efectua verificările biometrice necesare”.

Chioșcurile au fost furnizate de compania franceză IN Groupe și sunt special concepute pentru pasagerii autoturismelor.

Cu toate acestea, pasagerii ar trebui să coboare din mașină pentru a-și înregistra datele biometrice.

Getlink confirmă faptul că primele chioșcuri sunt deja instalate. Restul vor fi instalate până la începutul lunii mai 2024.

Potrivit sindicatului francez al companiilor aeriene L’Union des Aéroports Français (UAF), Consiliul European va lansa EES în noiembrie 2024.

În conformitate cu legislația UE, călătorii trebuie să înregistreze datele faciale și amprentele digitale în fața unui polițist de frontieră la prima intrare în zona Schengen.

La vizitele viitoare, călătorii pot folosi amprentele digitale sau datele biometrice faciale pentru a-și confirma permisiunea și pentru a înregistra intrarea și ieșirea.

Datele călătorilor vor rămâne în EES timp de trei ani sau până la expirarea pașaportului lor. Acesta va fi actualizat de fiecare dată când vor intra în zona Schengen.

Pentru a reveni în UE după ce datele lor au expirat, aceștia vor trebui să se înregistreze din nou în fața unui polițist de frontieră.

Potrivit Getlink, aceștia au construit, de asemenea, „o instalație specifică” cu „o vedere panoramică asupra zonei de preînregistrare și a locurilor de parcare”.

Acest lucru, împreună cu camerele de supraveghere, va contribui la facilitarea controalelor la frontieră efectuate de poliția de frontieră franceză sau Police Aux Frontières (PAF).

Adaptarea infrastructurii punctului de trecere a frontierei de la Folkestone, pe partea britanică a tunelului, este în curs de desfășurare până în vară. Chioșcurile vor fi instalate pe partea britanică începând cu iulie 2024.

În total, 224 de chioșcuri vor fi instalate atât pe partea franceză, cât și pe cea britanică a tunelului de sub Canalul Mânecii.

Anterior, Getlink a declarat în fața Comisiei de control european din Regatul Unit că a investit 80 de milioane de euro pentru a-și pregăti terminalele Coquelles și Folkestone pentru EES.

Compania publică europeană a prezis că EES va adăuga între cinci și șapte minute la timpul total de călătorie al pasagerilor.

După cum a consemnat Connexion, Getlink este acum încrezător în furnizarea celui mai competitiv timp de traversare cu ajutorul noii infrastructuri și al noilor chioșcuri.

Compania a folosit inteligența artificială pentru a efectua analize detaliate ale fluxului de trafic în cadrul noilor sisteme.

Mai multe grupuri îndeamnă UE să amâne lansarea EES

Alte câteva porturi și aeroporturi mai mari instalează, de asemenea, chioșcuri și alte echipamente pentru a accelera colectarea datelor EES.

Se pare că chioșcurile de la Aeroportul din Nisa sunt gata. De asemenea, portul Calais își instalează în prezent echipamentul, dar se așteaptă să fie gata la timp.

Pe de altă parte, aeroporturile pariziene ar putea începe lucrările de construcție abia după Jocurile Olimpice.

Jocurile Olimpice și Paralimpice din 2024 sunt programate în Franța în perioada 26 iulie-11 august și, respectiv, 28 august-8 septembrie 2024.

Aceasta în ciuda faptului că UE a cerut statelor membre să instituie sistemele până la sfârșitul lunii iulie.

Din acest motiv, UAF a negociat cu UE pentru a amâna din nou lansarea EES.

Mai mulți alți oficiali britanici din domeniul călătoriilor și al transporturilor și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la potențialele întârzieri mari cauzate de EES.

Se așteaptă ca întârzierile să fie mai mari la frontierele dintre Franța și Marea Britanie din cauza volumului mare de trafic și la frontierele cu „controale juxtapuse”.

Controalele juxtapuse înseamnă că verificările de frontieră franceze sunt efectuate pe teritoriul britanic.

Portul Dover, de exemplu, a avertizat Comitetul european de control cu privire la întârzieri de 14 ore din cauza EES.

Eurostar ar putea fi nevoit să limiteze numărul de pasageri în gara St Pancras din Londra pentru a preveni întârzierile și cozile lungi.

Noua aplicație EES a UE se află în prezent în curs de dezvoltare și ar putea contribui la accelerarea controalelor la frontieră. Cu toate acestea, unii spun că s-ar putea să nu fie gata la timp pentru lansarea sa în cursul acestui an.

De asemenea, UAF a spus că s-ar putea să nu fie foarte utilă, deoarece nu poate face fotografii, iar călătorii nu pot încărca amprentele digitale.

Utilizarea aplicației EES va fi, de asemenea, voluntară pentru statele membre ale UE. Franța nu a anunțat încă dacă va folosi aplicația.