Pasagerii companiilor aeriene întârziați de EES nu vor putea să își schimbe zborurile gratuit

| iunie 13, 2024
Pasagerii companiilor aeriene întârziați de EES nu vor putea să își schimbe zborurile gratuit

Viitoarea lansare a sistemului de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) provoacă mai multe avertismente pentru pasagerii companiilor aeriene.

Anton Radchenko, directorul general al firmei de compensare a zborurilor AirAdvisor, a avertizat că noul sistem de control la frontieră ar putea provoca haos.

Îngrijorarea sa provine din faptul că tehnologia este „predispusă în mod notoriu la întreruperi”, conform unui raport al Birmingham Live.

Radchenko a citat recenta defecțiune a porții electronice (eGate) din Marea Britanie, care a provocat cozi lungi și întârzieri masive.

El a adăugat că pasagerii companiilor aeriene care pierd zborul din cauza incidentelor EES nu pot solicita compensații sau o ajustare a tarifului.

„Pasagerii care pierd un zbor din motive de securitate sau de procesare a imigrației nu au, din păcate, dreptul de a solicita companiei aeriene să rezerve un nou zbor gratuit”, a declarat Radchenko.

El a precizat că cei care au un bilet nerambursabil pot cere companiei aeriene o rambursare.

El a sugerat că pasagerii pot totuși „să ceară înapoi taxele și tarifele de aeroport” în cazul în care compania aeriană nu rambursează costul biletului.

Directorul general al AirAdvisor a adăugat că pasagerii trebuie să cheltuiască în continuare mai mult și să folosească rambursarea pentru a cumpăra un nou bilet.

Travel and Tour World relatează că acest lucru ar putea duce la frustrări și nemulțumiri în rândul pasagerilor deja împovărați de timpii de așteptare mai lungi.

Posibile întârzieri cauzate de EES pentru pasagerii companiilor aeriene

EES este un sistem informatic automatizat de frontieră conceput pentru a înregistra intrarea și ieșirea cetățenilor din afara UE care călătoresc în și dinspre spațiul Schengen.

Acesta se va aplica călătoriilor cu destinația UE în afara frontierelor externe, cum ar fi cele dinspre Regatul Unit spre Germania și invers.

Cu toate acestea, SET nu se aplică atunci când se călătorește în interiorul UE, de exemplu din Germania în Suedia.

Sistemul va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor cu o metodă mai eficientă și mai sigură de înregistrare a datelor biometrice ale călătorilor.

Aceasta îi va afecta pe toți călătorii din afara UE, atât pe cei care dețin vize de scurtă ședere, cât și pe cei care nu dețin viză, care sunt cetățeni britanici.

Oficialii din domeniul călătoriilor și al transporturilor au avertizat că SECE va provoca cozi lungi și întârzieri de o oră.

Cei care călătoresc în afara UE trebuie să își înregistreze pașapoartele și să își facă scanarea facială și a amprentelor digitale în fața unui polițist de frontieră din UE.

Sistemul EES va păstra datele călătorilor doar pentru trei ani și va fi actualizat de fiecare dată când aceștia vizitează spațiul Schengen.

În cazul în care călătorii din afara UE revin în vizită după ce datele lor au expirat în sistemul EES, aceștia trebuie să își înregistreze din nou datele.

Dacă un călător primește un nou pașaport, trebuie să se înregistreze din nou în EES.

Se preconizează că înregistrarea pașapoartelor și a datelor biometrice în EES va crește timpul de procesare, în special în timpul perioadelor de vârf de călătorie.

Industria aeronautică a prezis că, odată cu intrarea în funcțiune a EES, controlul la frontieră va dura cu cel puțin 30-50% mai mult.

Cu toate acestea, UE nu se așteaptă la întârzieri semnificative și estimează că înregistrarea EES va dura doar 90 de secunde până la două minute pentru fiecare persoană.

Probleme de fiabilitate a sistemului de intrare/ieșire

Radchenko a declarat că noul sistem de control la frontieră este conceput pentru a „oferi călătorii „fără fricțiune””.

El se teme că „dacă implementarea tehnologiei nu este perfectă, pasagerii companiilor aeriene s-ar putea confrunta cu haos la granițele britanice atunci când sistemele vor cădea”.

În cazul în care tehnologia eșuează, personalul uman de frontieră va trebui să efectueze manual verificările de imigrare.

„Aeroporturile vor trebui să fie conștiente de acest lucru – și nu se vor putea baza doar pe noua tehnologie”, a subliniat Radchenko.

În prezent, la frontierele Regatului Unit există aproximativ 270 de porți electronice, care trebuie modernizate pentru a putea fi utilizate în cadrul EES.

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a tras un semnal de alarmă cu privire la fiabilitatea sistemului din cauza testelor naționale incoerente și întârziate.

Acesta a adăugat că a existat o lipsă de planuri de urgență în cazul în care țările nu sunt suficient de pregătite.

IATA și alte organisme ale companiilor aeriene au cerut ca UE să includă un serviciu de asistență 24/7 pentru a ajuta companiile aeriene să asiste călătorii care întâmpină probleme cu sistemul european de urgență.

Fără acest sprijin, „va degrada serios experiența călătorilor”.

Gata cu rezervările de zbor de ultim moment

În afară de potențialele întârzieri mari, SET va afecta, de asemenea, traficul aerian în interiorul și în afara frontierelor externe ale UE.

Companiile aeriene vor fi obligate să verifice eligibilitatea pasagerilor înainte de plecare, trimițând cereri de verificare către sistemul EES.

Aceștia vor fi răspunzători în cazul în care companiile aeriene vor permite pasagerilor care nu se conformează să urce la bordul unui avion cu destinația UE.

Companiile aeriene și organismele companiilor aeriene și-au exprimat îngrijorarea cu privire la timpul necesar pentru verificarea prealabilă.

Companiile aeriene și-au exprimat îngrijorarea că 48 de ore înainte de decolare „este prea mult timp” pentru ca sistemul să confirme eligibilitatea pasagerilor.

Aceștia au subliniat că SET ar putea împiedica pasagerii companiilor aeriene să rezerve zboruri de ultim moment.

Apeluri pentru amânarea lansării EES până în 2025

Pentru a sprijini EES, aeroporturile trebuie, de asemenea, să investească în noi infrastructuri, inclusiv scanere biometrice și chioșcuri automate.

Acest lucru ar putea duce la creșterea costurilor pentru operatorii aeroportuari, care ar putea fi transferate companiilor aeriene și, în cele din urmă, pasagerilor.

Companiile aeriene care operează zboruri Marea Britanie-UE vor trebui, de asemenea, să își actualizeze procedurile de procesare a pasagerilor pentru a se adapta la noul sistem.

Aceștia trebuie să informeze pasagerii companiilor aeriene cu privire la noile cerințe și să asigure respectarea acestora pentru a evita întârzierile.

UE este fermă în ceea ce privește punerea în aplicare a controlului noilor sale sisteme de frontieră în octombrie 2024.

Cu toate acestea, numeroși profesioniști din industria transporturilor și oficiali guvernamentali au îndemnat UE să amâne introducerea SET până la începutul anului 2025.

Unii au citat întârzieri în pregătirile pentru EES și introducerea aplicației mobile EES, care ar putea contribui la reducerea cozilor lungi și a timpilor de așteptare.

Printre alte preocupări se numără și necesitatea unor campanii de informare mai ample cu privire la EES pentru pasagerii companiilor aeriene.

Un studiu recent realizat în Regatul Unit a arătat că aproape două treimi dintre cetățenii britanici nu cunosc încă existența EES.