Aeroportul Heathrow se clasează pe locul 4 în topul celor mai aglomerate aeroporturi în 2023; subliniază eliminarea ETA pentru tranzitul în zona de operațiuni aeriene

| aprilie 18, 2024
Aeroportul Heathrow se clasează pe locul 4 în topul celor mai aglomerate aeroporturi în 2023; subliniază eliminarea ETA pentru tranzitul în zona de operațiuni aeriene

Potrivit Consiliului Internațional al Aeroporturilor (ACI), Aeroportul Heathrow din Londra se va situa pe locul al patrulea în lume ca număr de pasageri în 2023.

Cel mai mare aeroport din Regatul Unit (UK) a sărit de pe locul opt în 2022 pentru a asigura locul patru în 2023.

Aeroportul Heathrow a primit 79,1 milioane de pasageri în 2023, o creștere de 28,2% față de anul precedent.

Deși este cu 2,1% mai puțin decât numărul de pasageri din 2019, a depășit locul șase pe care îl ocupa înainte de pandemie.

Aeroportul Internațional Hartsfield-Jackson Atlanta din Statele Unite ale Americii (SUA) a ocupat primul loc. De trei ani se menține pe primul loc.

Pentru prima dată, Aeroportul Dubai din Emiratele Arabe Unite (EAU) s-a clasat pe locul al doilea. Acesta a înregistrat o creștere de 31,7% a numărului de pasageri.

Aeroportul Dallas Fort Worth din SUA s-a clasat pe locul al treilea, coborând un loc față de 2022.

În ceea ce privește pasagerii internaționali, clasamentul ACI al aeroporturilor a rămas același pentru primele patru locuri față de 2022.

Dubai a primit cei mai mulți pasageri internaționali, cu 86,9 milioane de pasageri în 2023. A rămas în top timp de trei ani.

Londra s-a clasat pe locul al doilea, cu 74,9 milioane de pasageri internaționali.

Amsterdam s-a clasat pe locul al treilea, cu 61,8 milioane, în timp ce Parisul a ocupat locul al patrulea, cu 61,4 milioane de pasageri internaționali.

Într-un comunicat de presă, directorul general al ACI World, Luis Felipe de Oliveira, a declarat: „Călătoriile aeriene globale în 2023 au fost alimentate în principal de segmentul internațional”.

În 2023, aeroporturile au înregistrat 8,5 miliarde de pasageri, o creștere de 27,2% față de anul trecut, reprezentând 93,8% din numărul de pasageri de dinaintea pandemiei.

Această creștere a fost alimentată în principal de redeschiderea Chinei pentru călătoriile internaționale și de creșterea numărului de călători în ciuda factorilor economici.

Aeroportul Heathrow solicită din nou eliminarea ETA pentru pasagerii în tranzit

Thomas Woldbye, directorul general al Aeroportului Heathrow, a cerut insistent guvernului britanic să elimine autorizația electronică de călătorie (ETA) pentru pasagerii în tranzit.

A făcut-o din nou, în timp ce al patrulea cel mai aglomerat aeroport din lume a anunțat încă o lună cu un număr record de pasageri.

În martie 2024, Aeroportul Heathrow a primit un total de 6,7 milioane de pasageri.

Aceasta indică o creștere de opt procente față de martie 2023 și cea mai semnificativă cifră înregistrată pentru luna respectivă.

Potrivit presei locale, Heathrow a avut, de asemenea, cel mai aglomerat weekend de Sărbătorile Pascale, cu 936.000 de pasageri.

Woldebye s-a bucurat să vadă că Heathrow a asigurat „călătorii fără probleme pentru un număr record de pasageri”.

„Pentru a menține ritmul, guvernul trebuie să excepteze pasagerii în tranzit pe partea de aer din sistemul ETA”, a declarat acesta în timpul briefingului de presă, după cum a relatat Travel Tomorrow.

Pasagerii în tranzit aeroportuar sunt călătorii cu zboruri de legătură în Regatul Unit, dar care nu trebuie să treacă prin controlul de frontieră.

Woldbye a declarat că eliminarea ETA pentru pasagerii cu conexiuni va „evita încurajarea [them] să cheltuiască și să facă afaceri în altă parte”.

Șeful de la Heathrow a subliniat: „Trebuie să uniformizăm condițiile de concurență pentru ca industria aviatică britanică să continue să fie de clasă mondială”.

Impactul sistemului ETA asupra pasagerilor în tranzit a fost deja observat prin scăderea numărului de pasageri din Qatar care călătoresc pe Aeroportul Heathrow.

„În primele patru luni de la intrarea în vigoare a ETA, au călătorit cu 19.000 mai puțini pasageri în tranzit din Qatar”, se arată în comunicatul aeroportului Heathrow.

De când ETA a fost introdus pentru călătorii din Qatar, în noiembrie 2023, ruta de transfer a înregistrat în fiecare lună „cele mai mici proporții lunare din ultimii peste zece ani”.

Cerând pasagerilor în tranzit pe partea carosabilă să obțină o ETA înainte de a se îmbarca în zborul de legătură, aeroporturile britanice se află într-un„dezavantaj competitiv„.

Aeroportul Heathrow a declarat că ETA este o „lovitură uriașă” pentru rutele pe distanțe lungi care se bazează în mare măsură pe pasagerii în tranzit.

Aceste rute ar putea fi în curând neviabile și ar putea avea un impact negativ asupra „economiei, exporturilor și conectivității mai largi a Regatului Unit”.

Noi apeluri pentru eliminarea ETA pentru pasagerii aflați în tranzit în zona de operațiuni aeriene

Aeroportul Heathrow nu este singurul organism care solicită guvernului britanic să elimine ETA pentru vizitatorii în tranzit pe calea aerului.

Airlines UK, organismul comercial al companiilor aeriene înregistrate în Regatul Unit, Board of Airline Representatives (BAR) UK și International Air Transport Association (IATA), organismul comercial al companiilor aeriene din întreaga lume, împărtășesc acest apel.

Airlines UK și BAR UK consideră că, din punct de vedere tehnic, pasagerii aflați în tranzit aerian nu traversează granițele țării atunci când fac legătura cu destinația următoare.

Directorul general al British Airways, Sean Doyle, și-a exprimat îngrijorarea că ETA va descuraja pasagerii să tranziteze aeroportul Heathrow din Londra.

Paul Charles, fostul director de comunicare al Virgin Atlantic, a subliniat, de asemenea, că „taxarea tranzitului este echivalentă cu un eșec”.

Cu toate acestea, Ministerul britanic de Interne a fost ferm în ceea ce privește solicitarea ETA pentru toți pasagerii în tranzit, indiferent dacă aceștia trec sau nu prin controlul de frontieră.

Acesta a subliniat că ETA „oprește persoanele care ar putea folosi zborurile de legătură pentru a evita obținerea permisiunii de a călători în Regatul Unit”.

Cu toate acestea, Ministerul de Interne a mai spus că „analizează acest aspect pe măsură ce continuăm să implementăm acest sistem”.

ETA pentru Regatul Unit va fi obligatorie pentru călătorii care nu au nevoie de viză pentru a intra în Regatul Unit. Aceasta include cetățeni ai Uniunii Europene, cetățeni americani și alții.

În prezent, doar călătorii din Bahrain, Iordania, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite au nevoie de un ETA pentru a călători în Regatul Unit.

O cerere ETA costă 10 lire sterline. Acesta este valabil doi ani și permite mai multe călătorii scurte în Regatul Unit în scop de agrement, afaceri sau studii.

Spre deosebire de alte mari aeroporturi europene, toți pasagerii cu zboruri de legătură în Marea Britanie au nevoie de un ETA pentru continuarea călătoriei.