Recentul eșec al porților electronice (eGates) la nivel național a stârnit îngrijorări cu privire la implicațiile potențiale ale acestui eșec, odată ce noile sisteme de control la frontieră vor fi puse în funcțiune.
Aceasta include punerea în aplicare la scară mai largă a sistemului electronic de autorizare de călătorie (ETA) din Regatul Unit (UK) și a sistemului de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE).
În seara zilei de 7 mai, marile aeroporturi din Regatul Unit au avut mai mult de patru ore de întreruperi ale sistemului eGate.
Pasagerii care sosesc pe aeroporturile Heathrow, Gatwick, Stansted, Birmingham, Bristol, Edinburgh, Manchester și Newcastle au fost nevoiți să treacă manual de controlul pașapoartelor.
Lordul Foster of Bath, președintele Comisiei pentru Justiție și Afaceri Interne, a declarat că personalul Forțelor de Frontieră trebuie să fie „echipat și instruit pentru a face față unor astfel de situații”.
El a adăugat că „rezistența sistemelor noastre este esențială”, în timp ce Regatul Unit se pregătește să extindă pe scară mai largă ETA.
„Guvernul trebuie să pună lucrurile fundamentale la punct”, a declarat Lord Foster, conform BBC.
„Și trebuie să fie pregătită să învețe lecțiile corespunzătoare atunci când lucrurile merg prost”, a adăugat el.
ETA este noul sistem digital de permise de călătorie din Regatul Unit, care va fi obligatoriu pentru toți cetățenii britanici care nu dețin viză și care vizitează Regatul Unit.
În prezent, aceasta este obligatorie doar pentru vizitatorii din blocul Golfului, care anterior aveau nevoie de o scutire electronică de vize (EVW).
Julia Lo Bue-Said, CEO al The Advantage Travel Partnership, o agenție de turism independentă, a declarat că Marea Britanie nu ar trebui să se bazeze prea mult pe tehnologie.
El a îndemnat guvernul britanic să investească în tehnologii care să asigure că „sistemele de control la frontieră funcționează fără probleme”.
Lucy Moreton, de la Sindicatul Serviciilor de Imigrare, a dezvăluit că a cerut în repetate rânduri Ministerului de Interne planuri de urgență adecvate.
Ea a adăugat că guvernul trebuie să aibă „planuri de urgență solide pentru a evita orice perturbare inutilă a călătorilor”.
Cu toate acestea, Moreton a declarat că recenta defecțiune a sistemului eGates a demonstrat că planurile de urgență sunt încă insuficiente.
Pregătirea Marii Britanii pentru Strategia europeană de coeziune a UE
Dan Jarvis, ministrul din umbră al Ministerului de Interne al Partidului Laburist pentru securitate, l-a presat pe Tom Pursglove, ministrul migrației legale și al frontierelor, în legătură cu eșecul eGates, în Camera Comunelor, la 8 mai.
Conform TTG Media, Jarvis l-a întrebat pe Pursglove dacă poate „garanta că există pregătiri complete” atunci când se va lansa sistemul european de economisire a energiei, mai târziu în acest an.
Pursglove a declarat că între Regatul Unit (UK), Franța și UE a existat o colaborare „enormă” și un „angajament profund”.
Aceasta pentru a se asigura că Regatul Unit dispune de „cele mai bune planuri posibile” atunci când se va lansa sistemul european de energie electrică în cursul anului.
„Am făcut progrese reale în ultimele săptămâni și vom continua să susținem acest efort”, a adăugat el.
EES este noul sistem automatizat de control la frontieră al Uniunii Europene, care va fi lansat în octombrie 2024.
Acesta va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor la frontierele externe ale UE.
În schimb, sistemul utilizează scanări faciale sau de amprente pentru a înregistra mișcările călătorilor în zona Schengen.
Introducerea sa a provocat avertismente privind cozile lungi și întârzierile la frontierele dintre Regatul Unit și UE cu controale juxtapuse.
Controalele juxtapuse înseamnă că polițiștii de frontieră din UE efectuează verificări de imigrare pe teritoriul Regatului Unit.
Operatorul tunelului sub Canalul Mânecii, Getlink, a asigurat că nu vor exista cozi lungi la terminalele sale din Coquelles și Folkestone.
Cu toate acestea, există temeri legate de întârzieri de 14 ore în portul Dover și de cozile interminabile din stațiile St. Pancras din Londra.
Ministrul Transporturilor, Guy Opperman, a declarat că lansarea sistemului european de transport public de călători va avea o durată de șase luni, pentru a asigura o tranziție ușoară și pentru a rezolva problema cozilor lungi.
Defecțiunea eGate la nivel național a lăsat mii de oameni la cozi lungi de așteptare
Există 270 de eGates în 15 porturi aeriene și feroviare din Regatul Unit și se pare că toate au încetat să funcționeze la 7 mai.
Potrivit Ministerului de Interne, de îndată ce inginerii au detectat o problemă mai amplă a rețelei, în jurul orei 19:44, „un răspuns de urgență pe scară largă a fost activat în șase minute”.
Pursglove a subliniat că nu a existat „niciun indiciu de activitate cibernetică rău intenționată” și că întreruperea nu a compromis securitatea frontierelor.
Cu toate acestea, din cauza eșecului eGates la nivel național, mii de pasageri care sosesc în Regatul Unit au așteptat ore întregi pentru a trece de controlul pașapoartelor.
Polițiștii de frontieră britanici au fost nevoiți să verifice pașapoartele manual până când porțile electronice au fost din nou online, la scurt timp după miezul nopții.
Potrivit The Guardian, eșecul eGates „a afectat, de asemenea, unele sisteme de poliție, de pașapoarte și de imigrație”.
Pursglove „și-a cerut scuze sincere pentru perturbarea care a avut loc”.
De asemenea, el a dat asigurări că „se va învăța toate lecțiile posibile, pentru a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla”.
Pursglove a declarat că eșecul eGates s-a datorat unor „probleme tehnice în cadrul rețelei Ministerului de Interne”.
El a adăugat că forțele de frontieră au găsit deja o soluție permanentă pentru această problemă, asigurându-se că nu se va mai repeta.
Înlocuirea eGates cu o tehnologie mai nouă
Defecțiunea eGates la nivel național este una dintre numeroasele care au provocat perturbări semnificative ale călătoriei la punctele de intrare în Regatul Unit.
În urmă cu două săptămâni, o altă defecțiune tehnică a provocat, de asemenea, cozi lungi la aeroporturile din Edinburgh, Gatwick și Bristol.
În mai 2023, pasagerii aeroporturilor și porturilor din Marea Britanie au înregistrat întârzieri prelungite din cauza unei alte actualizări a software-ului sistemului.
În a doua parte a anului 2021, au existat, de asemenea, trei incidente separate de defecțiune a eGates.
Fostul inspector șef al frontierelor și imigrației David Neal a avertizat asupra ineficienței și ineficienței eGates.
eGates a fost menit să îmbunătățească controalele la frontieră, permițând o experiență de imigrare mai ușoară și mult mai rapidă.
Acestea folosesc tehnologia de recunoaștere facială pentru a compara imaginea vie a călătorului cu cea stocată în cipul biometric al pașaportului.
Forțele de frontieră intenționează să testeze un nou sistem eGates, mai inteligent, care utilizează doar tehnologia de recunoaștere facială pentru călătorii fără contact.
Dacă se dovedește a fi un succes, călătorii nu vor mai fi nevoiți să scoată pașapoartele atunci când trec prin controalele de imigrare din Regatul Unit.