Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a lansat un nou sistem care permite călătoriile fără contact și îmbunătățește experiența pasagerilor.
Timatic, sau Travel Information Manual Automatic, a fost complet reproiectat, stabilind un nou punct de referință în ceea ce privește soluțiile de conformitate în materie de călătorii.
Timatic AutoCheck oferă o platformă prietenoasă pentru călători, companiile aeriene și profesioniștii din domeniul călătoriilor pentru a avea acces la informații exacte și ușor de înțeles privind imigrația.
Întregul proces de verificare a documentelor a fost automatizat, cu instrucțiuni personalizate pentru fiecare pasager.
„Timatic AutoCheck reprezintă o nouă piatră de hotar în ceea ce privește eficiența și confortul în industria turismului. Navigând fără efort printre reglementări, călătorii se pot îmbarca în călătoriile lor cu încredere și liniște”, a declarat Frederic Leger, vicepreședinte senior al IATA pentru produse și servicii comerciale, într-un comunicat de presă.
El a adăugat: „Această inovație permite, de asemenea, companiilor aeriene, agențiilor de handling la sol și agențiilor de turism să sporească satisfacția clienților, să integreze verificarea documentelor de călătorie în experiența de călătorie fără contact și să își eficientizeze operațiunile.”
Principalii furnizori de sisteme de control al plecărilor, împreună cu diverse companii aeriene și Star Alliance, colaborează deja cu IATA pentru a trece la noul Timatic AutoCheck.
Ce este Timatic Autocheck?
Timatic este o bază de date care conține documentele necesare, cum ar fi pașapoartele și vizele, pentru pasagerii care călătoresc internațional pe calea aerului.
Acesta este utilizat de companiile aeriene și de reprezentanții acestora, de personalul aeroportului și de agenții de turism pentru a stabili dacă un pasager poate fi transportat.
În momentul rezervării, companiile aeriene și agențiile de turism utilizează, de asemenea, sistemul pentru a furniza informații călătorilor.
Acest lucru este esențial pentru companiile aeriene, deoarece acestea riscă amenzi mari dacă transportă pasageri fără documentele de călătorie corecte.
De asemenea, aceștia trebuie să suporte cheltuielile de returnare a acestor pasageri la aeroportul de origine.
Noul Timatic AutoCheck vine cu mai multe îmbunătățiri ale produsului care sunt foarte utile pentru utilizatori.
Acesta simplifică reglementările privind călătoriile, oferind un conținut ușor de înțeles: nu mai există terminologii complexe sau reguli lungi pe care pasagerii trebuie să le citească.
Acesta oferă, de asemenea, o abordare personalizată, interactivă și bazată pe date pentru a-i ajuta pe călători să se asigure că au toate documentele necesare și că îndeplinesc toate cerințele de intrare.
Instrumentul oferă, de asemenea, recomandări practice pentru a-i ajuta pe utilizatori să respecte normele și să abordeze prompt orice problemă.
Cu Timatic Autocheck integrat în sistemele companiilor aeriene, check-in-urile self-service sunt mai ușoare.
Așteptări de călătorie fără cusur
Noul sistem Timatic Autocheck profită de dorința călătorilor de a utiliza procesele online și de a împărtăși informații în avans.
Potrivit sondajului Global Passenger Survey (GPS) al IATA, cerințele complexe privind vizele descurajează călătorii care doresc un proces de viză convenabil și digital.
Aproape jumătate dintre călătorii incluși în sondaj au citat complexitatea procesului ca fiind principalul factor de descurajare. Următoarele factori de descurajare au fost costurile și preocupările legate de confidențialitate.
Mulți sunt, de asemenea, dispuși să împărtășească informații despre documentele de călătorie pentru o imigrare mai rapidă la aeroport.
Acest lucru este în concordanță cu digitalizarea sistemelor de solicitare a vizelor și pașapoartelor în multe țări și cu automatizarea controalelor la frontieră.
Sisteme digitale și călătorii fără contact
Regatul Unit (UK) utilizează porți electronice pentru pașapoarte (eGates) la unele dintre punctele de intrare în țară. Cu toate acestea, guvernul britanic trece la o frontieră digitală implicită până în 2025.
În 2024, Ministerul britanic de Interne va digitaliza procesul de acordare a vizelor și de imigrare, trecând la o evidență online a statutului de imigrant sau la vize electronice (eVisa).
Autorizația electronică de călătorie (Electronic Travel Authorization – ETA) din Regatul Unit are, de asemenea, scopul de a simplifica procesul de imigrare pentru călătorii verificați în prealabil și cu risc scăzut. Noul permis de călătorie digital va fi necesar pentru cetățenii fără viză care intră în țară pentru călătorii scurte.
Alte țări adoptă, de asemenea, sisteme digitale pentru a facilita călătoriile. Statele Unite ale Americii vor începe să elibereze vize fără hârtie.
Uniunea Europeană (UE) digitalizează, de asemenea , cererile de viză Schengen. Consiliul va pune în aplicare controale biometrice la frontieră pentru toți călătorii prin intermediul noului său sistem de intrare/ieșire în octombrie 2024.
De asemenea, UE va implementa, până la jumătatea anului 2025, un sistem de documente electronice similar cu ETA din Marea Britanie, Sistemul european de informații și autorizații de călătorie (ETIAS), pentru cetățenii fără viză care intră în zona Schengen.
În noiembrie 2023, Frankfurt a devenit primul aeroport din Europa care a utilizat biometria facială pentru o experiență de călătorie fără contact, de la check-in la îmbarcare.
Până la sfârșitul acestui an, terminalul 3 al aeroportului din Dubai va permite pasagerilor să efectueze toate procedurile necesare fără a scoate pașaportul. În schimb, călătorii vor folosi amprentele digitale, scanarea feței sau alte elemente biometrice pentru autentificare.
Începând cu 2024, Aeroportul Changi din Singapore va implementa, de asemenea, biometria pentru autentificarea automată în întreaga experiență aeroportuară, inclusiv în ceea ce privește predarea bagajelor, îmbarcarea și imigrația.