O firmă de imigrație prezintă impactul probabil al refuzurilor ETA

| martie 21, 2024

Avocații specializați în domeniul imigrației și-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul noii autorizații electronice de călătorie (Electronic Travel Authorization – ETA) asupra călătorilor de afaceri în Regatul Unit.

Sophie Barrett-Brown, de la Laura Devine Immigration, a recunoscut că ETA este un sistem nou și că foarte puțini vizitatori în Marea Britanie l-au folosit.

Cu toate acestea, ea a dezvăluit că firma lor a primit deja multe reacții cu privire la posibile probleme legate de aplicațiile ETA.

Barrett-Brown a declarat în cadrul reuniunii Comisiei pentru justiție și afaceri interne a Parlamentului britanic din 12 martie 2024: „Există îngrijorări cu privire la impactul pe care l-ar putea avea asupra ușurinței călătoriilor de afaceri”.

Noul sistem impune tuturor celor care călătoresc fără viză să solicite și să primească ETA înainte de a călători în Regatul Unit.

Călătorii de afaceri au adus în discuție incertitudinile legate de aprobarea sau respingerea cererilor ETA.

Persoanele a căror cerere ETA a fost respinsă ar trebui să ia în considerare posibilitatea de a solicita o viză britanică.

„Există o mulțime de dificultăți pe traseul vizelor de vizitator care cred că vor deveni mai pronunțate ca urmare a acestui lucru, iar acest lucru trebuie luat în considerare”, a spus Barrett-Brown.

Solicitarea unei vize pentru Regatul Unit este un proces mai complex. Este mai scumpă și durează mai mult, fiind nevoie de cel puțin trei săptămâni pentru a primi o decizie.

Acest lucru poate fi o pacoste pentru cei care călătoresc în interes de afaceri fără viză și care sunt obișnuiți să viziteze Regatul Unit fără autorizații de călătorie.

Posibile prejudecăți privind refuzurile ETA

Pentru a solicita un ETA, solicitanții trebuie doar să completeze un formular, să trimită o fotografie recentă de pașaport, să răspundă la întrebări legate de securitate și să plătească taxa online.

Sistemul va compara automat detaliile solicitantului cu mai multe baze de date de securitate pentru a determina eligibilitatea ETA.

Solicitanții care nu au cazier judiciar sau nu au încălcat legislația privind imigrația pot primi ETA în câteva ore.

Cu toate acestea, procesarea și luarea unei decizii poate dura cel puțin trei zile sau mai mult pentru unele cereri.

Acest lucru se întâmplă atunci când sistemul automatizat refuză o cerere, necesitând o examinare manuală de către un asistent social.

Barrett-Brown a declarat: „Orice sistem automatizat prezintă îngrijorări legate de diverse forme de prejudecăți care pot fi încorporate în această tehnologie”.

Ea a transmis că există, de asemenea, îngrijorări cu privire la modul în care asistenții sociali vor decide cu privire la acordarea și refuzul de ajutoare, chiar și în condițiile în care există orientări stabilite de Ministerul de Interne.

Acest lucru este crucial pentru cei care călătoresc în interes de afaceri, deoarece refuzurile din trecut pot afecta viitoarele decizii privind ETA sau cererile de viză pentru Regatul Unit.

Întrebări de securitate potențial rigide și confuze

Barrett-Brown a declarat că preocupările călătorilor de afaceri cu privire la refuzuri au mai mult de-a face cu adecvarea decât cu identitatea.

Acest lucru poate fi problematic în funcție de modul în care este programat sistemul automat al ETA.

Christi Hufford Jackson, avocat specializat în imigrație în Statele Unite (SUA) la Laura Devine, a subliniat inflexibilitatea și natura „foarte albă și neagră” a Sistemului electronic de autorizare a călătoriilor (ESTA).

ESTA este un permis de călătorie aprobat în prealabil de către SUA, similar cu ETA din Regatul Unit.

Hufford Jackson a prezentat câteva exemple de întrebări rigide și posibil confuze din cererea ESTA.

Acestea se referă la țările pe care solicitanții le-au vizitat, la depășirea perioadei de ședere în timpul pandemiei sau la trecutul infracțional.

„Mulți oameni vor crede că au avut o condamnare când aveau 20 de ani, dar că aceasta este trecută și irelevantă, deci nu trebuie să o declare, când de fapt trebuie să o facă”, a explicat ea.

Aceasta a recomandat ca întrebările de securitate ETA să fie clare și să existe spațiu pentru a clarifica răspunsurile la aceste întrebări.

În plus, Hufford Jacson a sugerat că procesul „nu ar trebui să fie complet automatizat”, deoarece „filtrează persoanele care nu ar trebui să fie filtrate”.

Nu există dreptul de a contesta refuzurile ETA

Solicitanții care au bifat din greșeală o căsuță greșită în cererea ETA nu o pot retrage, modifica sau corecta.

Hufford Jackson a precizat că aceasta este una dintre greșelile frecvente pe care firma le întâlnește în cazul cererii ESTA.

În ciuda avertismentelor de tip pop-up, ea a dezvăluit că mulți solicitanți continuă să bifeze din greșeală căsuța greșită.

În cazul ETA, solicitanții pot contesta doar o decizie automată. Cu toate acestea, refuzurile sunt făcute de către asistenții sociali umani după ce analizează manual cererea.

Aceasta înseamnă că nu există dreptul de a contesta refuzurile ETA. Solicitanții pot „contesta acest lucru doar prin depunerea unei cereri de viză și rezolvarea oricăror probleme care au fost în [the ETA application].” Barret-Brown a spus.

Ea a adăugat: „În cele din urmă, potențiala cale de atac a revizuirii judiciare durează mult timp și este, de asemenea, un proces costisitor.”

Claritate în ceea ce privește temeiul refuzurilor ETA

În cadrul reuniunii Comisiei pentru justiție și afaceri interne, Barret-Brown a subliniat „problema semnificativă a lipsei de transparență”.

„Avem îngrijorări cu privire la măsura în care va exista claritate în orice caz cu privire la motivele refuzului”, a spus Barret-Brown.

Aceasta a explicat că orientările actuale ale ETA pentru asistenții sociali nu le indică acestora să ofere o explicație completă a motivelor de refuz.

Hufford Jackson a remarcat aceeași dificultate și inconsecvență în determinarea motivelor pentru refuzurile ESTA.

În cadrul unei întâlniri separate cu comisia, fostul director al Serviciului de control al frontierelor britanice, Tony Smith, a solicitat, de asemenea, mai multă claritate în ceea ce privește modul de funcționare a sistemului ETA.

Acesta a solicitat o prezentare mai specifică a cadrului de risc al sistemului ETA, care determină modul în care se acordă sau se resping permisele de călătorie.

Smith, în prezent președinte al Asociației Internaționale pentru Tehnologii și Managementul Frontierelor (IBMATA), a subliniat, de asemenea, că tehnologia poate face încă greșeli.

El a subliniat necesitatea intervenției umane și a unui sistem paralel în cazul în care acesta este perturbat sau alterat.