Șoferii de camioane din Regatul Unit s-ar putea confrunta cu provocări legate de sistemul de intrare/ieșire din UE

| august 21, 2024
Șoferii de camioane din Regatul Unit s-ar putea confrunta cu provocări legate de sistemul de intrare/ieșire din UE
Imagine de Rene Rauschenberger de pe Pixabay

Șoferii de vehicule grele de marfă (HGV) din Regatul Unit (UK) ar putea avea o problemă odată cu lansarea sistemului de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE).

British International Freight Association (BIFA) a declarat că SEE ar putea cauza perturbări semnificative pentru șoferii de camioane care călătoresc frecvent între Regatul Unit și UE.

Sistemul european de supraveghere a imigrației simplifică controalele privind imigrația și urmărește intrarea și ieșirea persoanelor din Spațiul Schengen.

Sistemul îi poate prinde mai eficient pe cei care își depășesc termenul de ședere în Europa continentală prin controale biometrice.

În consecință, șoferii de camioane din Regatul Unit s-ar putea confrunta cu probleme în ceea ce privește respectarea regulii UE de 90/180 de zile.

Ce este EES?

Sistemul de intrare/ieșire este un sistem informatic automatizat conceput pentru a înregistra călătorii care intră și ies din Spațiul Schengen.

Acesta înlocuiește actualul proces manual de ștampilare a pașapoartelor și urmărește să sporească securitatea și să gestioneze mai eficient migrația.

Călătorii din afara UE trebuie să își înregistreze datele personale, pașaportul și datele biometrice. Acestea vor fi stocate într-o bază de date securizată timp de trei ani.

Lansarea SEES este prevăzută pentru luna noiembrie a acestui an. Cu toate acestea, data ar putea fi amânată dacă statele membre ale UE nu sunt pe deplin pregătite.

Sistemul face parte din eforturile mai ample de consolidare a frontierelor externe ale UE și de îmbunătățire a securității.

SSE și regula celor 90/180 de zile

Șoferii de camioane din Regatul Unit s-ar putea confrunta cu provocări legate de sistemul de intrare/ieșire din UE
Pentru imagine mulțumim lui Peter H via Pixabay

Regula 90/180 de zile prevede că călătorii din afara UE pot rămâne în Spațiul Schengen doar 90 de zile într-o perioadă de 180 de zile.

BIFA a susținut că această restricție este problematică pentru angajații din Regatul Unit. Șoferii britanici de camioane și personalul din afara UE trebuie adesea să rămână în UE mai mult timp pentru a menține operațiunile comerciale.

Operatorii de vehicule grele de marfă din afara UE nu vor putea să își mențină activitatea fără ca șoferii lor să nu depășească limita de 90 de zile.

Prin urmare, șoferii de camioane ai BIFA și orice alți angajați din afara UE care depășesc limita 90/180 se vor confrunta cu probleme legate de imigrație.

Cei care încalcă regula celor 90/180 de zile ar putea să nu li se permită să călătorească și ar putea suporta amenzi și alte sancțiuni.

BIFA este îngrijorată de faptul că aceste sancțiuni vor face dificilă funcționarea eficientă a șoferilor de vehicule grele de marfă din Regatul Unit.

De asemenea, ar putea perturba lanțul de aprovizionare dintre Regatul Unit și UE și ar putea avea implicații mai ample pentru comerțul dintre Regatul Unit și UE.

Sectoarele logisticii și transporturilor joacă un rol crucial în circulația mărfurilor între Regatul Unit și țările UE.

Orice întârzieri sau restricții ar putea duce la creșterea costurilor și la provocări logistice pentru întreprinderile de pe ambele părți.

RHA împărtășește aceleași preocupări pentru șoferii de vehicule grele

Asociația transportatorilor rutieri (RHA) și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la impactul SEO asupra șoferilor din Regatul Unit.

Acesta colaborează cu BIFA pentru a aduna date și pentru a pleda pentru soluții care să le permită șoferilor să opereze fără perturbări semnificative.

RHA a avertizat anterior cu privire la riscurile încălcării regulii 90/180 post-Brexit.

Vara trecută, aceasta a emis un avertisment pentru șoferi și transportatori. RHA a citat un caz în care un șofer a fost penalizat pentru depășirea termenului de ședere în Țările de Jos.

Pe măsură ce se apropie sezonul sărbătorilor, ASR subliniază importanța monitorizării timpului petrecut în UE pentru a evita consecințele.

Acesta a subliniat că depășirea regulii 90/180 ar putea avea repercusiuni juridice atât pentru șoferi, cât și pentru companiile pentru care aceștia lucrează.

RHA a îndemnat angajatorii să acorde flexibilitate în ceea ce privește călătoriile pentru a asigura conformitatea.

Apel la acțiune pentru protejarea șoferilor de vehicule grele de marfă din Regatul Unit

Șoferii de camioane din Regatul Unit s-ar putea confrunta cu provocări legate de sistemul de intrare/ieșire din UE
Pentru imagine mulțumim lui Peter H via Pixabay

BIFA a lansat un sondaj pentru a aduna date cu privire la impactul pe care îl va avea SEO asupra exporturilor și călătoriilor cu autocarul din Regatul Unit.

Orice modificare a limitei de 90 de zile pentru șoferii de camioane va necesita ca guvernul britanic să negocieze cu UE pentru a permite șederi mai lungi.

„Numai prin demonstrarea unui impact semnificativ asupra economiei Regatului Unit vom avea vreo șansă de a convinge guvernul să caute o soluție”, a declarat BIFA.

Aceste date ale sondajului vor fi utilizate pentru a susține modificarea politicilor care ar putea atenua efectele negative ale noului sistem.

Îngrijorări cu privire la posibile întârzieri în porturi din cauza EES

BIFA și RHA iau în considerare separarea călătorilor și pasagerilor de șoferii de vehicule de marfă și de camioane la punctele de trecere a frontierei, ori de câte ori este posibil.

Cu toate acestea, există încă posibilitatea de a crea întârzieri și de a limita intrarea și ieșirea în porturi.

Experții din industria transporturilor și a călătoriilor au avertizat cu privire la cozile lungi și întârzierile masive de la punctele de trecere a frontierei dintre Regatul Unit și UE din cauza ESS.

Sistemul impune persoanelor din afara UE să înregistreze amprentele digitale și scanările faciale în fața unui polițist de frontieră al UE.

Deși acest lucru se întâmplă atunci când călătorii vizitează UE pentru prima dată după intrarea în vigoare a SEAE, se preconizează totuși o creștere a timpului de procesare.

Mulți au pledat pentru ca UE să permită înregistrarea amprentelor digitale înainte și departe de frontieră, pentru a preveni haosul în călătorii.

Cu toate acestea, EES, relativ netestată, ar putea duce la apariția unui punct de blocaj în caz de funcționare defectuoasă, la fel ca atunci când se defectează porțile electronice.

Astfel de întârzieri și depășiri ale perioadei de valabilitate a permiselor reprezintă o provocare pentru șoferii de vehicule grele de marfă din Regatul Unit și pentru industria logistică.

Asociațiile industriale solicită măsuri pentru a asigura eficiența operațiunilor, iar rezultatul va fi crucial pentru relațiile comerciale dintre Regatul Unit și UE.