TSA va folosi tehnologii de control de tip self-service pentru pasagerii de pe aeroporturile din SUA

| decembrie 28, 2023
TSA va utiliza tehnologii de control de tip self-service pentru pasageri pe aeroporturile din SUA

Începând din 2024, unii călători vor avea opțiunea de a trece independent prin punctele de control de securitate ale aeroporturilor din Statele Unite (SUA).

Administrația pentru Securitatea Transporturilor din SUA (TSA) va testa o nouă tehnologie de control „self-service”. Procesul va începe în ianuarie 2024 la Aeroportul Internațional Harry Reid din Las Vegas.

Autoevaluarea are ca scop creșterea eficienței la punctele de control de securitate și reducerea timpilor de așteptare. De asemenea, se urmărește menținerea unui număr stabil de angajați TSA pe măsură ce numărul de călătorii aeriene crește.

„La fel ca în cazul chioșcurilor de autocomandă de la restaurantele fast-food și de la restaurantele cu servire la masă, controlul cu autoservire le permite pasagerilor din programul Trusted Traveler să finalizeze singuri procesul de control de securitate”, a declarat managerul programului Screening at Speed, Dr. John Fortune, prin intermediul unui comunicat de presă.

Inspecțiile de autoverificare vor fi disponibile pentru membrii TSA PreCheck, permițându-le acestora să își efectueze propriile scanări corporale.

TSA Precheck este un program guvernamental american care permite pasagerilor cu risc scăzut să beneficieze de un proces de control de securitate accelerat în aeroporturile din SUA. A început în 2013 și are în prezent peste 10 milioane de participanți activi.

Călătorii care folosesc opțiunea de autoservire sunt așteptați să treacă mai repede prin procesul de control, cu o asistență minimă din partea ofițerilor TSA (TSO).

Fortune a mai explicat: „Călătorii vor folosi sistemele de control al pasagerilor și al bagajelor de mână la console individuale sau pe culoarele de control, reducând numărul de percheziții și inspecții ale bagajelor pe care trebuie să le efectueze TSO și eliberând timpul acestora pentru a fi realocat aspectelor mai aglomerate ale operațiunilor de control”.

Autocontrolul nu ar înlocui controalele de securitate actuale, dar ar putea reduce timpii de așteptare și volumul de muncă pentru personalul TSA.

Cum funcționează autocontrolul TSA PreCheck

Compania de logistică Vanderlande, cunoscută pentru dezvoltarea de scanere automate pentru bagaje, a proiectat conceptul de autocontrol care va debuta în ianuarie pe aeroportul din Las Vegas.

După ce vor trece obiectele personale prin scanerul automat, pasagerii vor întâlni patru stații separate cu portaluri individuale de control corporal.

Fiecare portal este prevăzut cu uși automate de intrare și ieșire. Atunci când este rândul călătorului să fie controlat, acesta intră în portal, iar ușile de intrare se închid automat.

Un ecran video îi ghidează pe pasageri prin fiecare pas. Acest lucru include adoptarea poziției corecte cu brațele deasupra capului, asemănătoare cu scanerele corporale de la linia de securitate obișnuită. Pasagerii sunt apoi supuși unei scanări cu unde milimetrice.

În cazul în care nu reușesc să treacă scanarea corporală, poate din cauza unui obiect uitat într-un buzunar, ecranul video evidențiază zona în care trebuie îndepărtat obiectul. Ușile de intrare se redeschid, permițând pasagerilor să scoată obiectul și să intre înapoi.

După ce au trecut cu succes prin filtrul de control, călătorii trec prin ușile de ieșire pentru a-și recupera bagajele și a continua în terminal.

Alte modele de controale de autocontrol

În prezent, TSA testează alte trei prototipuri distincte de design de autoservire, fiecare dintre acestea având etape ușor diferite pentru călători.

Compania Micro-X a conceput două soluții diferite pentru autocontrolul pasagerilor.

Prima constă în console de screening individuale, care sunt bazate pe capsule. Aceste console includ un sistem compact de control al bagajelor de mână și un ecran plat pentru controlul pasagerilor.

Cea de-a doua soluție este un sistem de tomografie computerizată (CT) cu raze X de mici dimensiuni, conceput pentru un bagaj de mână compact și pentru autoexaminarea personală.

Un alt proiect, de data aceasta realizat de Voxel Radar, prezintă panouri de screening „în mișcare”. Panourile vor scana pasagerii în timp real, pe măsură ce aceștia își pun bagajele de mână pe banda rulantă de la punctul de control.

Diferite prototipuri ale sistemelor de autocontrol au fost deja testate la Aeroportul Național Ronald Reagan Washington și în Atlantic City.

Călătorii fără contact și sisteme digitale

Multe țări din întreaga lume își modernizează și digitalizează sistemele pentru a le oferi călătorilor o experiență de călătorie mai transparentă.

Aeroporturile din întreaga lume implementează biometria pentru o experiență de călătorie mai rapidă și mai eficientă. Regatul Unit (UK) utilizează deja porți electronice pentru pașapoarte (eGates) la unele puncte de intrare.

Aeroportul Frankfurt din Germania, Aeroportul Dubai și Aeroportul Changi din Singapore utilizează sau urmează să utilizeze date biometrice, cum ar fi amprentele digitale și scanările faciale, pentru autentificarea automată și călătoria fără contact.

Marea Britanie și Uniunea Europeană (UE) digitalizează, de asemenea, procesele de obținere a vizelor și de imigrare. Regatul Unit trece la un dosar electronic sau eVisa. În același timp, în curând, solicitarea vizelor Schengen pentru UE se va putea face online. Pe de altă parte, UE este pe cale să implementeze sistemul biometric de control la frontieră Entry/Exit System (EES).

Atât Marea Britanie, cât și UE simplifică procesul de imigrare pentru călătorii verificați în prealabil, cu risc scăzut, prin intermediul autorizației electronice de călătorie (ETA) din Marea Britanie și al sistemului european de informații și autorizații de călătorie (ETIAS) din UE.