Companiile aeriene și companiile de turism avertizează călătorii că Sistemul de intrare/ieșire (EES) al Uniunii Europene (UE) ar putea cauza în curând întârzieri semnificative.
Noul sistem automatizat de control la frontieră este conceput pentru a urmări călătorii care intră și ies din UE folosind date biometrice.
În cadrul noului sistem, cetățenii și rezidenții din afara UE, inclusiv cetățenii britanici, trebuie să înregistreze amprentele digitale și scanarea feței la frontieră.
Cu toate acestea, UE planifică în prezent o lansare progresivă a EES în 2025. Cu toate acestea, o dată exactă nu a fost încă stabilită.
În ciuda acestui fapt, companiile aeriene sunt îngrijorate de faptul că debutul sistemului ar putea duce la blocarea pasagerilor în avioane în timp ce polițiștii de frontieră gestionează cozile.
Pasageri blocați și zboruri întârziate
Companiile aeriene, cum ar fi TUI și easyJet, se tem că SEO ar putea provoca cozi lungi și blocaje în aeroporturile europene aglomerate.
Aceasta este, de asemenea, o preocupare crucială la frontierele și punctele de intrare care gestionează un număr mare de călători din Regatul Unit (Regatul Unit) și din afara UE.
Printre acestea se numără Portul Dover din Kent, Tunelul Canalului M ânecii din Folkestone și stația Eurostar St. Pancras din Londra.
„Prima dată când folosiți [the EES], s-ar putea să vă ia ceva mai mult timp decât de obicei să treceți de controlul de frontieră, deoarece datele dvs. biometrice (imaginea feței și patru amprente digitale) vor fi colectate”, se arată în avertismentul TUI, conform Daily Express.
Având în vedere că se preconizează că SEO va crește timpul de procesare la frontieră, mulți sunt îngrijorați de faptul că și cea mai mică întârziere se poate acumula.
Astfel, este posibil ca avioanele să fie nevoite să aștepte la poartă sau chiar pe pistă până când se elimină întârzierile și pasagerii pot intra în terminal.
„În cel mai rău caz, de fapt nu poți debarca. Ții oamenii în avion”, a declarat Johan Lundgren, director executiv al easyJet, conform The Telegraph.
Dacă companiile aeriene nu vor putea ateriza și debarca pasagerii, nici ceilalți nu vor putea urca la bord.
Clădirile terminale supraaglomerate, care nu lasă loc pentru alți călători, pot duce, de asemenea, la întârzieri la îmbarcare și decolare.
Lundgren crede cu tărie că UE trebuie să amâne lansarea EES până când pasagerii își pot preînregistra toate datele înainte de călătorie.
O aplicație mobilă prin care călătorii pot preînregistra datele personale și cele din pașaport este în prezent în curs de dezvoltare, cu o dată de finalizare incertă.
Cu toate acestea, aplicația nu poate înregistra scanările faciale sau ale amprentelor digitale. Acest lucru se datorează unei legi a UE care impune ca acestea să fie prezentate la frontieră în fața unui polițist de frontieră.
Impactul asupra principalelor puncte de trecere a frontierei, precum Dover și Folkestone
În timp ce aeroporturile se pregătesc pentru impact, SRE ar putea fi și mai dificilă pentru punctele de trecere a frontierei dintre Regatul Unit și UE, precum Dover și Folkestone.
Cu un volum zilnic ridicat de călători și mai mult în timpul weekendurilor și sărbătorilor, ambele locații au nevoie de modernizări semnificative pentru a preveni blocajele.
Terminalul tunelului de sub Canalul Mânecii, de exemplu, reprezintă una dintre rutele principale între Regatul Unit și Franța.
Getlink, operatorul tunelului sub Canalul Mânecii, a investit într-un nou spațiu de trecere și în sute de chioșcuri pentru a efectua controale EES.
Portul Dover, pe de altă parte, extinde procesarea la frontieră pentru a permite benzi separate pentru autocare și autoturisme.
De asemenea, a planificat un plan de urgență pentru a stivui mașinile și a evita blocajele în Kent în cazul celui mai pesimist scenariu de întârziere de 14 ore.
Dover este, de asemenea, un punct de trecere cheie pentru mărfurile comerciale din Regatul Unit și UE, iar întârzierile cauzate de SEE ar putea duce, de asemenea, la penurii sau prețuri ridicate.
Guvernul Marii Britanii a promis 10,5 milioane de lire sterline pentru a contribui la îmbunătățirea pregătirii EES în aceste două locații și în St. Pancras.
Finanțarea va fi utilizată pentru infrastructură suplimentară, testarea de noi tehnologii, precum și pentru angajarea și formarea de personal nou.
De ce se introduce SCE
EES este un sistem automatizat care va urmări când și unde intră și ies din Spațiul Schengen vizitatorii din afara UE.
Acesta va înlocui în cele din urmă metoda actuală de ștampilare a pașapoartelor cu un sistem care înregistrează date biometrice.
Utilizând amprentele digitale și scanarea feței în locul ștampilării manuale a pașapoartelor, EES își propune să facă urmărirea mai ușoară și mai precisă.
Acest lucru abordează lacunele din practicile actuale de control la frontieră și asigură înregistrarea exactă a intrărilor și ieșirilor.
UE urmărește să accelereze procesele de frontieră prin reducerea dependenței de controalele umane, creând în timp un sistem mai eficient.
Cu toate acestea, ca în cazul oricărui sistem nou, adaptarea la noile cerințe poate fi dificilă la început.
EES, propus în 2016, urma să fie lansat în 2022, dar s-a confruntat cu numeroase întârzieri din cauza unor probleme tehnice și logistice.
Cel mai recent, data de lansare planificată pentru noiembrie 2024 a fost amânată pentru o dată nedeterminată în 2025.
Noul calendar oferă mai mult timp pentru pregătirile SEAE, atât pentru punctele de trecere a frontierei și de intrare din Regatul Unit, cât și pentru cele din UE.
Cu toate acestea, multe aeroporturi, porturi și companii de transport rămân îngrijorate cu privire la impactul pe care noile controale îl vor avea asupra personalului și călătorilor.
Obiectivul UE pentru Sistemul european de transport electronic este de a simplifica și securiza călătoriile.
Cu toate acestea, mulți se întreabă cum va funcționa în practică, în special în timpul punerii în aplicare a sistemului.
Pregătirea pentru eventualele întârzieri cauzate de SRE
Operatorii de turism au solicitat mai multe informații despre noul sistem de control la frontieră al UE.
Având în vedere că se așteaptă lansarea EES undeva în 2025, accentul se pune pe pregătirea călătorilor pentru așteptări mai lungi și potențiale întârzieri.
Mark Tanzer, directorul executiv al Asociației agențiilor de turism britanice (ABTA), a recunoscut că mulți călători din Regatul Unit încă nu sunt conștienți de EES.
„Este frustrant că vor exista întârzieri pentru clienți. Nimeni nu dorește asta”, a declarat el pentru The Telegraph.
Tanzer a susținut că nu poate începe campanii detaliate de informare și sensibilizare, deoarece UE nu a stabilit încă o dată clară de lansare.
Iată câteva sfaturi pentru călătorii care vor naviga prin Sistemul european de transport de călători după lansarea acestuia:
- Ajungeți devreme. Alocați timp suplimentar pentru a trece de controlul de securitate al aeroportului sau al portului, în special în perioadele de vârf ale călătoriilor, cum ar fi sărbătorile de vară și de iarnă.
- Rămâneți la curent: Urmăriți actualizările de la companiile aeriene, aeroporturi, Regatul Unit și UE cu privire la lansarea EES, deoarece datele exacte de lansare se pot schimba în continuare.
- Pregătiți-vă pentru controalele biometrice: Pregătiți-vă pentru scanarea amprentelor digitale și a feței, deoarece acestea vor fi obligatorii pentru toți călătorii din afara UE care intră în Spațiul Schengen.
- Verificați cu transportatorii. Companiile aeriene furnizează deseori informații despre întârzierile preconizate, astfel încât să păstrați legătura cu transportatorul dumneavoastră vă poate ajuta să vă planificați în consecință.