Fostul inspector-șef independent al frontierelor și imigrației (ICIBI) spune că succesul noii autorizații electronice de călătorie (ETA) depinde în mare măsură de forțele de frontieră britanice.
În cadrul unei întâlniri cu Comisia pentru justiție și afaceri interne a Camerei Lorzilor din 19 martie 2024, David Neal a declarat că ETA ar putea face Marea Britanie mai sigură.
„Absolut că ar putea. Elimină eroarea umană, de exemplu, care este una dintre cele mai mari discrepanțe, așa că trebuie să fie un lucru pozitiv”, a spus el.
Fostul supraveghetor al imigrației a adăugat că, în strategia de frontieră a Regatului Unit pentru 2025, ETA zugrăvește un viitor digital și automatizat al călătoriilor.
Cu toate acestea, Neal a declarat că guvernul britanic trebuie să „consolideze linia de personal din cadrul organizației care susține tehnologia”.
Pe baza rapoartelor sale, este posibil ca forțele de frontieră britanice să nu fie „neapărat echipate pentru a oferi un răspuns digital pentru a reduce unele dintre riscuri”.
El a subliniat: „Dacă nu există măsuri de atenuare a riscurilor pentru populație, frontiera va fi întotdeauna vulnerabilă”.
Neal a declarat că managementul și conducerea personalului sunt esențiale pentru ETA și contribuie în mod eficient la securizarea frontierelor britanice.
Forțele de frontieră ar trebui să înțeleagă tehnologia
Alexander Downer, președinte al Policy Exchange și fost ministru al afacerilor externe al Australiei, a împărtășit o opinie similară.
În cadrul unei întâlniri separate cu comisia la 12 martie 2024, Downer a declarat că facilitarea intrării și ieșirii persoanelor și bunurilor din Regatul Unit este crucială.
„Cred cu siguranță că utilizarea tehnologiei și adoptarea eficientă și rapidă a tehnologiei de către forțele de frontieră reprezintă viitorul”, a declarat autorul unei revizuiri independente a forțelor de frontieră din 2022.
Acesta a subliniat că nu forțele de frontieră nu dezvoltă tehnologia, ci doar o achiziționează și o utilizează.
Cu toate acestea, a spus Downer, „ofițerii Forțelor de Frontieră vor trebui să înțeleagă tehnologia”.
„Vor trebui să știe cum funcționează și ce trebuie să facă dacă nu mai funcționează”, a spus el despre tehnologiile digitale, cum ar fi recunoașterea facială.
În cazul ETA, a spus el, „s-ar putea să nu fie nevoie de atât de mulți ofițeri ai Forțelor de Frontieră, dar aceștia vor trebui să fie mai calificați din punct de vedere tehnologic și digital”.
Downer a remarcat, de asemenea, probleme de personal și de achiziții la Ministerul de Interne, care supraveghează Forța de Frontieră.
El a spus că Ministerul de Interne trebuie să fie, de asemenea, „prietenos cu tehnologia și dispus să adopte noi tehnologii”.
Președintele Policy Exchange a recunoscut că tehnologia prezintă riscuri.
Cu toate acestea, poate dura ceva timp, iar dacă va funcționa, oamenii și bunurile vor intra în Marea Britanie „mai repede, economisind mulți bani și anxietate”.
Acuzații privind ineficiența Forțelor de Frontieră
În urmă cu câteva luni, Neal a fost concediat pentru că și-a publicat rapoartele nepublicate fără aprobarea Ministerului de Interne.
În rapoartele sale, acesta a subliniat controlul inadecvat al forțelor de frontieră britanice asupra pasagerilor de pe avioanele de afaceri de pe Aeroportul London City.
Fostul ICIBI a subliniat, de asemenea, distragerea atenției și stresul în rândul polițiștilor de frontieră, precum și desfășurarea inconsecventă a resurselor forțelor de frontieră în alte aeroporturi.
Neal a remarcat lipsa echipamentelor de comunicare pentru funcționarii de frontieră care operează porțile electronice de pașapoarte (eGates), ceea ce duce la posturi de frontieră fără personal.
Acuzațiile sale au generat îngrijorări cu privire la eficiența măsurilor de securitate din Marea Britanie în aeroporturi și alte puncte de intrare.
Ministerul de Interne a răspuns într-o declarație că raportul lui Neal este „incorect în concluzia sa că există un risc semnificativ pentru securitate”.
De asemenea, a adăugat că au fost luate măsuri de remediere pentru a se asigura că sunt respectate procesele și evidențele corecte.
În plus, Ministerul de Interne a furnizat o listă de activități în curs de desfășurare care abordează amenințările generate de aviația generală sau de zborurile necomerciale.
Aceasta include reducerea numărului de aerodromuri, dezvoltarea unui serviciu digital pentru rapoartele de aviație generală (GAR) și transmiterea de informații prealabile despre pasageri (API) și furnizarea de pachete de formare pentru personalul din prima linie.
Forțele de frontieră au îndemnat operatorii de aeronave și operatorii cu baza fixă să se pregătească pentru a se conforma cu noul sistem ETA.
Ministerul de Interne a avut probleme cu baza de date
Downer a menționat, de asemenea, riscul de a se baza pe bazele de date ale altor țări pentru a-și verifica cetățenii care vin în Marea Britanie.
Un exemplu de riscuri poate fi similar cu cel cu care se confruntă acum Ministerul de Interne.
Peste 76.000 de persoane aveau detalii incorecte în baza de date a Ministerului de Interne privind imigrația, ceea ce arată că datele din baza de date sunt amestecate sau fuzionate.
Această bază de date, cunoscută sub numele de Person Centric Data Platform (PCDP), stochează informații despre 177 de milioane de persoane.
PCDP urmărește istoricul unui migrant în cadrul sistemelor de imigrație din Regatul Unit, inclusiv cererile de viză și datele biometrice.
Înregistrările sale sunt utilizate în sistemul Atlas, accesat de asistenții sociali, de funcționarii Forțelor de Frontieră și de alte sisteme online pentru a demonstra statutul de imigrant.
Erorile din sistemul de baze de date pot duce la probleme în ceea ce privește dreptul de a munci, de a închiria o locuință sau de a avea acces la tratament gratuit în cadrul NHS.
Biroul Comisarului pentru Informații investighează posibile încălcări ale datelor.