Punctele de trecere a frontierei accelerează pregătirile pentru lansarea noului sistem de intrare/ieșire al Uniunii Europene (UE) (EES).
Getlink, operatorul tunelului sub Canalul Mânecii (fostul Eurotunel), instalează încă 224 de chioșcuri EES pentru a asigura o călătorie ușoară și eficientă.
Această actualizare tehnologică semnificativă este deja în curs de desfășurare la terminalul său din Folkestone, în vederea pregătirii pentru lansarea EES din 10 noiembrie.
Această mișcare face parte dintr-un efort mai amplu de adaptare la noul sistem de frontiere al UE, care va avea un impact semnificativ asupra călătoriilor.
Ce înseamnă pentru călători mai multe chioșcuri EES
Sistemul european de supraveghere electronică este un nou sistem automatizat de control la frontieră care va înlocui ștampilarea manuală a pașapoartelor la frontierele externe ale UE.
Cu noul sistem, călătorii din afara UE trebuie să înregistreze date biometrice la intrarea și ieșirea din UE.
Datele biometrice, care includ scanarea amprentelor digitale și fotografii de recunoaștere facială, vor fi stocate într-o bază de date centralizată.
Sistemul european de supraveghere electronică vizează consolidarea securității în Spațiul Schengen. Acesta este conceput pentru a ajuta autoritățile să identifice și să urmărească persoanele care intră și ies din regiune.
Această nouă cerință marchează o schimbare semnificativă pentru cei care trec frontiera prin Eurotunel.
Călătorii vor trebui să prevadă timp suplimentar pentru înregistrarea inițială a datelor biometrice în momentul lansării EES.
În conformitate cu legislația UE, această înregistrare biometrică inițială trebuie efectuată în fața unui polițist de frontieră al UE.
De asemenea, aceștia trebuie să fie pregătiți să aștepte ca călătorii să înregistreze informațiile biometrice, în special în perioadele aglomerate de călătorie.
Chioșcuri EES special concepute pentru călătorii din vehicule
Pentru a face față noilor cerințe de control biometric, Getlink a investit în instalarea a 224 de chioșcuri EES la Folkestone în Regatul Unit (UK).
Scopul este de a evita orice întârzieri potențiale care ar putea apărea din cauza verificărilor suplimentare cerute de SEAE.
Aceste noi chioșcuri sunt proiectate să proceseze până la 2.000 de pasageri sau aproximativ 700 de vehicule pe oră.
Acestea sunt special concepute pentru a găzdui călătorii cu vehicule, spre deosebire de chioșcurile tipice din aeroporturi destinate traficului pietonal.
Acest considerent de proiectare a fost crucial, deoarece tunelul de sub Canalul Mânecii este o rută de călătorie unică, unde majoritatea pasagerilor se află în vehicule mai degrabă decât pe jos.
Getlink a menționat că, în timpul fazei de testare, voluntarii au considerat că echipamentul biometric este „modern, rapid și ușor de utilizat”.
Compania a subliniat necesitatea de a avea mai multe chioșcuri EES pentru a minimiza întârzierile și a asigura o tranziție lină către noul sistem.
Infrastructură nouă pentru a preveni cozile lungi
De asemenea, Getlink a îmbunătățit substanțial facilitățile de conducere la terminalul din Folkestone și la terminalul de trecere a frontierei franceze din Coquelles.
Acesta a finalizat construcția a peste 7.000 de metri pătrați de noi spații acoperite pentru drive-through, pentru a oferi călătorilor „protecție în orice vreme”.
Se așteaptă ca această infrastructură să eficientizeze fluxul de trafic și să reducă posibila aglomerație la frontieră odată cu începerea SEAE.
Compania a introdus, de asemenea, un sistem de semnalizare dinamică și de alocare inteligentă a benzilor la Folkestone.
Acest sistem funcționează în combinație cu informațiile furnizate de pasageri atunci când își rezervă biletele.
La sosirea la check-in, o cameră citește plăcuța de înmatriculare a vehiculului și o potrivește cu datele pasagerilor introduse în timpul rezervării.
Sistemul direcționează apoi vehiculul pe banda corectă și îndrumă călătorii către chioșcurile corespunzătoare în funcție de statutul sau naționalitatea lor.
Acest sistem inteligent de alocare a benzilor de circulație este vital pentru strategia Getlink de a menține fluiditatea traficului prin terminale.
Sistemul reduce blocajele prin sortarea prealabilă a vehiculelor și direcționarea acestora către banda corectă, în special în timpul orelor de vârf.
Scopul este de a se asigura că toți călătorii, fie că sunt navetiști frecvenți sau turiști ocazionali, vor fi afectați cât mai puțin de începerea SEAE.
Îngrijorări cu privire la potențialele provocări
Instalarea de noi chioșcuri și infrastructuri EES reprezintă un pas important către pregătirea pentru EES.
Cu toate acestea, există preocupări mai ample cu privire la impactul SEE asupra călătoriilor prin Eurotunel și alte porturi.
Îngrijorarea cu privire la posibilitatea unor cozi mai lungi la punctele de trecere a frontierei persistă chiar și după mai multe pregătiri.
Timpul suplimentar necesar pentru colectarea datelor biometrice ar putea încetini fluxul de trafic, în special în timpul orelor de vârf.
Având în vedere că Eurotunelul este o rută majoră atât pentru pasageri, cât și pentru mărfuri, orice întârziere ar putea avea un efect de propagare.
Câteva minute în plus de timp de procesare pentru fiecare pasager se pot adăuga și pot afecta orarele, provocând frustrarea călătorilor.
Există, de asemenea, îngrijorări cu privire la timpul limitat disponibil pentru testarea noului sistem.
În timp ce Getlink a efectuat testele inițiale, testul real va avea loc atunci când EES va fi complet operațional și va procesa zilnic mii de călători.
Orice defecțiuni tehnice sau ineficiențe ar putea duce la întârzieri semnificative, în special în perioadele de vârf.
Sistemul european de transport de călători le va cere călătorilor să fie răbdători și să se adapteze la noile proceduri pe măsură ce sistemul este pus la punct.
Finanțarea și creșterea potențială a costurilor de deplasare
Regatul Unit a promis o finanțare de 10,5 milioane de lire sterline pentru a contribui la respectarea normelor EES și a alocat 3,5 milioane de lire sterline în mod explicit pentru tunelul sub Canalul Mânecii.
Getlink va utiliza fondurile pentru a instala și testa noua tehnologie la terminalul său din Regatul Unit, precum și pentru a recruta și instrui personal care se va ocupa de asistența pasagerilor EES.
De la începutul pregătirilor EES, compania a investit mai mult de 70 de milioane de lire sterline pentru a se asigura că călătorii nu vor avea parte de întârzieri.
Cu toate acestea, există îngrijorări cu privire la faptul că costurile de întreținere și funcționare a noilor chioșcuri și infrastructuri EES ar putea afecta costul călătoriilor.
Impactul deplin al SEO va deveni clar abia după punerea în funcțiune a sistemului SEO, în noiembrie.
Deși toate pregătirile sunt menite să asigure o tranziție lină, călătorii trebuie să fie pregătiți pentru eventualele ajustări.