Porturile maritime din Regatul Unit

| decembrie 20, 2023
Porturile maritime din Regatul Unit

Marea majoritate a turiștilor și a altor vizitatori în Regatul Unit ajung pe calea aerului, dar acesta nu este singurul mijloc de acces în cele patru țări ale Regatului Unit: Anglia, Scoția, Țara Galilor și Irlanda de Nord. Există servicii regulate de feriboturi din Republica Irlanda către partea continentală a Marii Britanii, precum și traversări cu vaporașul și cu barca către și dinspre Franța și alte țări europene.

Deși multe dintre porturile maritime din jurul insulei britanice sunt destinate în primul rând transportului de marfă și de mărfuri, cele mai multe dintre acestea deservesc, de asemenea, un număr semnificativ de pasageri (cu sau fără mașini) în călătorii scurte către Irlanda, Franța, Olanda și Spania.

Pe lângă aceste călătorii „pe distanțe scurte”, Regatul Unit se mândrește, de asemenea, cu un număr tot mai mare de croaziere pe mare, cu plecări programate din mai multe porturi către destinații precum Marea Mediterană, Marea Baltică și altele mai îndepărtate.

Călătorii scurte

Una dintre cele mai cunoscute companii de feriboturi din Regatul Unit este Stena Line, care operează o serie de servicii între insula britanică și străinătate:

De la Dublin la Holyhead: Republica Irlanda se află la mică distanță de continentul britanic și există feriboturi regulate pentru pasageri și mașini între Holyhead (pe insula galeză Anglesey) și capitala irlandeză Dublin.

De la Rosslare la Fishguard: O altă rută populară de acces în Marea Britanie este feribotul de la Rosslare (95 mile/152 km la sud de Dublin) la orașul galez Fishguard, de unde se pot face legături cu trenul și autobuzul către multe dintre marile orașe din Anglia.

De la Harwich la Hoek van Holland: Pe coasta de est a Angliei, Stena Line operează, de asemenea, un serviciu regulat între Harwich (86 mile/138 km) la est de Londra și Hoek van Holland, care se află la aproximativ 54 mile (87 km) la sud-vest de Amsterdam și la doar 17 mile (27 km) de Rotterdam.

De la Dublin la Liverpool: Călătorii din Republica Irlanda pot beneficia, de asemenea, de un serviciu mai direct către Anglia prin intermediul feribotului Dublin-Liverpool operat de P&O, cu o cursă o dată sau de două ori pe zi.

Feriboturile dintre Republica Irlanda și Regatul Unit sunt extrem de populare pentru călătorii care doresc o vacanță scurtă sau o pauză de weekend, dar destinațiile din nordul Europei devin din ce în ce mai populare printre călătorii care doresc să se bucure de o vacanță cu mașina în străinătate.

Destinații europene

Multe companii de feriboturi oferă oferte speciale pentru pasagerii care iau o mașină în străinătate, iar aceste oferte pot fi aproape irezistibile din punct de vedere al raportului calitate-preț și al libertății de alegere pe care le oferă. În mod firesc, feriboturile care operează din Anglia sunt limitate în ceea ce privește distanța pe care o pot parcurge, astfel încât destinațiile europene vor fi în mod inevitabil situate de-a lungul celei mai nordice margini a Europei, care include Franța, Olanda și până în sud, în nordul Spaniei.

Franța

Toate feriboturile către destinații europene pleacă din porturi maritime englezești, iar următoarele sunt în prezent în funcțiune:

  • De la Dover la Calais
  • De la Dover la Dunkerque
  • De la Newhaven la Dieppe
  • De la Plymouth la Roscoff
  • De la Poole la Cherbourg
  • Portsmouth la Cherbourg
  • Portsmouth la Caen
  • De la Portsmouth la Le Havre
  • Portsmouth la St Malo

Olanda

  • Harwich la Hoek van Holland
  • De la Hull la Rotterdam
  • Newcastle la Amsterdam

Spania

  • De la Plymouth la Santander
  • Portsmouth – Bilbao
  • Portsmouth – Santander

Pro și contra

Călătoria în Regatul Unit cu vaporul sau feribotul nu este pentru toată lumea, dar există unele avantaje, dar și unele dezavantaje. Luarea unei mașini în Marea Britanie permite călătorilor să exploreze peisajul rural pe îndelete și să viziteze în voie anumite destinații. Acest lucru este mult mai rentabil decât închirierea unei mașini în Regatul Unit și mai puțin restrictiv decât călătoria cu autobuzul sau cu trenul.

Pentru vizitatorii non-britanici sau pentru cei care călătoresc cu viză, timpii de așteptare sunt, în general, mai scurți decât cei din aeroporturi, deoarece volumul de trafic este mult mai mic. În plus, nu există nicio limită în ceea ce privește cantitatea de bagaje care poate fi transportată fie de mână, fie în vehicul.

Feribotul peste Canalul Mânecii

Vizitatorii care sosesc în Marea Britanie din Franța cu o mașină pot alege să folosească tunelul de sub Canalul Mânecii sau să ia un feribot. Tunelul poate fi mai direct și, cu siguranță, mai rapid, dar poate fi mai scump și se pot aștepta întârzieri la controlul pașapoartelor și la verificarea bagajelor.

Încorporarea unei scurte plimbări cu feribotul peste Canalul Mânecii în timpul călătoriei este o alternativă atractivă, deoarece este o experiență mai relaxantă și mai economică.

Feriboturile către Europa continentală pleacă, în general, din unul dintre cele cinci porturi de pe coasta de sud a Angliei. Excepție fac cursele de la Newcastle, în nordul Angliei, către orașul olandez Amsterdam, feribotul de la Hull la Rotterdam și serviciul dintre Harwich și Hoek van Holland. Cele cinci porturi de feribot de pe coasta de sud a Marii Britanii sunt:

  1. Dover
  2. Newhaven
  3. Portsmouth
  4. Poole
  5. Plymouth

Dover

Dover, care transportă peste 16 milioane de călători anual, este cel mai aglomerat port maritim de pasageri din lume. Între Dover și Calais se efectuează în medie 38 de traversări pe zi, iar călătoria durează aproximativ 90 de minute. Dover operează, de asemenea, douăsprezece curse pe zi către Dunkerque, mai departe de-a lungul coastei franceze, și este o rută populară pentru pasagerii care vin din (sau călătoresc spre) orașele belgiene Antwerp, Bruges sau Ghent, precum și Amsterdam sau Rotterdam din Țările de Jos.

Newhaven

Newhaven este un mic oraș și port situat în East Sussex, la aproximativ 74 de mile (120 km) la sud de Londra. Există trei curse zilnice către portul pescăresc francez Dieppe din Normandia, cu o durată a călătoriei de aproximativ patru ore.

Portsmouth

Există mai multe rute de feribot din Portsmouth, care se află la 121 km (75 mile) la sud-est de Londra și aproape de orașul Southampton. În afară de serviciile de feribot către Guernsey, Jersey și Insula Wight, există, de asemenea, curse regulate de feribot către cele patru orașe franceze de coastă Caen, Cherbourg, St. Malo și Le Havre și către cele două stațiuni spaniole Bilbao și Santander.

Poole

O conexiune alternativă la Cherbourg, în Franța, este feribotul Poole-Cherbourg. Există zece curse pe săptămână din orașul Dorset, cu o durată de călătorie de puțin peste patru ore.

Plymouth

Situat aproape în extremitatea sud-vestică a Angliei, portul Plymouth oferă un serviciu de feribot spre Roscoff, în nord-vestul Franței, precum și un feribot de lungă distanță spre Santander, pe coasta de nord a Spaniei. Există nouă curse săptămânale spre Roscoff, cu o durată de călătorie de aproximativ cinci ore și jumătate, în timp ce călătoria spre Santander ar trebui să dureze aproximativ douăzeci de ore.

Feriboturile către Regatul Unit, fie că vin din Europa continentală sau din Republica Irlanda, nu sunt singura modalitate de a ajunge sau de a tranzita jurisdicția britanică. Există, de asemenea, un interes tot mai mare pentru vacanțele pe nave de croazieră, care fie pleacă din Regatul Unit, fie se opresc ca parte a itinerariului de croazieră.

Opțiuni de croazieră

Ar fi practic imposibil să enumerăm toate navele de croazieră care trec prin Regatul Unit în fiecare an, deoarece numărul de operatori și volumul de trafic se schimbă și crește constant. În prezent, cinci porturi, toate situate în Anglia, sunt baze de operațiuni pentru diferiți operatori de croaziere.

Southampton

Southampton nu este doar al doilea cel mai mare port de containere din Regatul Unit, ci și un centru de activitate pentru navele de croazieră și o bază pentru nave de linie renumite precum Queen Elizabeth, Queen Victoria și Queen Mary.

Dover

Dover este un port foarte aglomerat pentru pasagerii pe jos, precum și pentru mărfuri și transport de marfă, dar este, de asemenea, un port de origine pentru Fred Olson Cruise Line, precum și pentru Windstar Cruises, Crystal Cruises și Norwegian Cruise Line.

Tilbury

Linia de croaziere Fred Olson Cruise Line operează plecări regulate din portul Tilbury, la gura de vărsare a râului Tamisa. Croazierele din Tilbury au ca destinație destinații din Europa de Nord, precum și Groenlanda, Norvegia și chiar Arctica.

Liverpool

Portul Liverpool, de pe coasta de vest a Angliei, are propriul său terminal pentru nave de croazieră, situat chiar în inima orașului. Operatori de nave de croazieră de top operează din oraș, inclusiv Fred Olson și Cruise Maritime Voyages.

Harwich

La o oră cu trenul de Londra, portul Harwich este relativ mic în comparație cu altele, dar este un port de escală pentru operatorii de nave de croazieră Fred Olson (o companie locală), precum și pentru Royal Caribbean și Marella Cruises.

Ca și în cazul intrării în Regatul Unit prin aeroport, este necesar să aveți asupra dumneavoastră documentele de călătorie necesare atunci când utilizați un port maritim. Pașapoartele și vizele, dacă este cazul, vor fi verificate înainte de îmbarcarea pe navă, dar este posibil să se efectueze și alte verificări în diferite porturi de escală.

ETA din Marea Britanie se desfășoară în noiembrie 2023

Pentru pasagerii unui feribot care călătoresc de la punctul A la punctul B, este foarte puțin probabil ca documentele să fie verificate în altă parte decât la punctul de îmbarcare. Cu toate acestea, călătorilor de pe navele de croazieră li se poate cere pașaportul în orice moment al călătoriei, în special la trecerea unei frontiere internaționale.

Pașapoartele (și vizele) trebuie să fie în regulă și la zi.

Deși în prezent nu există nicio obligație pentru cetățenii non-britanici de a obține o ETA (autorizație electronică de călătorie), acest nou sistem de verificare prealabilă a vizitatorilor care intenționează să intre în Regatul Unit este în curs de implementare. ETA pentru Regatul Unit ar trebui să devină o cerință obligatorie cândva în 2024 (posibil 2025) și orice vizitator care intenționează să vină în Regatul Unit și care își reînnoiește pașaportul ar trebui să ia în considerare cu tărie posibilitatea de a solicita ETA pentru Regatul Unit înainte de a vizita Regatul Unit.

Călătoria fără un pașaport britanic aprobat ETA nu este o problemă în prezent, dar va fi în viitorul apropiat, așa că ar fi bine să fiți pregătiți pentru modificarea viitoare a reglementărilor de călătorie din Regatul Unit.