Marea Britanie urcă pe locul 3 în topul câștigurilor din turismul internațional pentru 2023

| iunie 19, 2024
Marea Britanie urcă pe locul 3 în topul câștigurilor din turismul internațional pentru 2023

Industria turismului din Regatul Unit (UK) a avut un an stelar în 2023, ajungând să fie a treia cea mai profitabilă națiune din partea călătorilor internaționali.

Potrivit raportului Organizației Mondiale a Turismului (OMT), Marea Britanie a obținut anul trecut venituri impresionante de 58 de miliarde de lire sterline (74 de miliarde de dolari) din turism.

Marea Britanie a urcat pe locul trei, de pe locul 5 înainte de pandemia din 2019.

De asemenea, țara s-a clasat în top 10 al celor mai vizitate destinații la nivel mondial.

Marea Britanie și Irlanda de Nord au primit împreună peste 51 de milioane de sosiri internaționale.

După câțiva ani dificili, relansarea turismului în Marea Britanie în 2023 evidențiază atractivitatea continuă a acestei țări ca punct de atracție turistică la nivel mondial.

Britanicii s-au clasat, de asemenea, pe locul patru în ceea ce privește cheltuielile din turism, plătind 85 de miliarde de lire sterline (110 miliarde de dolari) pentru vacanțe internaționale în 2023.

Alte destinații turistice de top și venituri în 2023

Celelalte locuri în topul mondial al celor mai vizitate țări și al celor mai mari venituri au rămas, în esență, la fel ca în anii precedenți.

Franța și-a consolidat anul trecut poziția de cea mai vizitată destinație turistică din lume.

Gazda viitoarelor Jocuri Olimpice a primit un număr impresionant de 100 de milioane de turiști străini în 2023.

Spania a ocupat locul al doilea, cu 85 de milioane de sosiri, urmată de Statele Unite (SUA), cu 66 de milioane.

Pe ultimele cinci locuri în top se află Italia, care a primit 57 de milioane de turiști, și Turcia, cu 55 de milioane de turiști internaționali.

Alte destinații cele mai vizitate în top zece sunt Mexic, Marea Britanie, Germania, Grecia și Austria.

Comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, Marea Britanie a urcat de pe locul zece pe șapte, în timp ce Grecia a urcat de pe locul 13 pe nouă.

Restul primelor zece țări din top, Italia, Turcia, Mexic, Germania și Austria, au urcat toate cu o poziție mai sus față de clasamentul din 2019.

Între timp, SUA și-a menținut locul de frunte în ceea ce privește profiturile obținute de la vizitatorii internaționali, obținând 138 de miliarde de lire sterline (176 de miliarde de dolari) din încasările din turism în 2023.

Spania s-a clasat pe locul al doilea, cu 72 de miliarde de lire sterline (92 de miliarde de dolari) încasate din turismul internațional.

Cu 58 de miliarde de lire sterline (74 de miliarde de dolari), Regatul Unit a devansat Franța, cu 54 de miliarde de lire sterline (69 de miliarde de dolari), pe locul al treilea, și Italia, cu 44 de miliarde de lire sterline (56 de miliarde de dolari), pe locul al cincilea.

Alte națiuni care au câștigat cel mai mult din turismul internațional sunt Emiratele Arabe Unite (EAU), Turcia, Australia, Canada, Japonia, Germania, Arabia Saudită, Macao (China), India și Mexic.

Turiștii cu cele mai mari cheltuieli din 2023

De cealaltă parte a ecuației, turiștii chinezi au cheltuit cel mai mult pentru călătorii globale în 2023.

Pe măsură ce restricțiile legate de pandemie s-au relaxat, aceștia au depășit cu ușurință toate celelalte țări, cheltuind peste 155 de miliarde de lire sterline (196,5 miliarde de dolari) pe călătorii internaționale.

Călătorii americani au fost pe locul al doilea în topul celor mai mari cheltuitori pentru turismul internațional, cheltuind 155 de miliarde de lire sterline (150 de miliarde de dolari) în străinătate.

Pe locul trei se află Germania, ai cărei cetățeni au cheltuit 88 de miliarde de lire sterline (112 miliarde de dolari).

Britanicii s-au clasat pe locul patru, în timp ce francezii au fost pe locul cinci, cheltuind 88 de miliarde de lire sterline (49 de miliarde de dolari) pentru turismul internațional.

Celelalte țări care au cheltuit cel mai mult au fost Canada, Italia, India, Rusia, Coreea de Sud și India.

India a sărit de pe locul 14 în 2019 pe locul 8 în 2023, în timp ce Italia a urcat de pe poziția a zecea pe poziția a șaptea.

Turismul internațional în Marea Britanie continuă să crească

VisitBritain, agenția națională de turism din Marea Britanie, a raportat că eforturile sale de marketing și parteneriatele din industrie din ultimii doi ani au dat roade.

Aceste eforturi au făcut ca vizitatorii internaționali să cheltuiască 1,26 miliarde de lire sterline (1,58 miliarde de dolari) în plus în întreaga țară.

Conform comunicatului de presă, pentru fiecare liră sterlină investită în promovarea turismului în Marea Britanie, vizitatorii au cheltuit 15 lire sterline în plus la nivel local.

Previziunile VisitBritain arată că această dinamică pozitivă va continua și în 2024.

Acesta preconizează că cheltuielile vizitatorilor internaționali vor crește cu cinci procente față de nivelurile din 2023, ajungând la 32,5 miliarde de lire sterline (40,7 miliarde de dolari).

Sosirile vizitatorilor internaționali sunt prognozate la 38,7 milioane, cu două procente mai mult decât în 2023.

Mai mult de o treime dintre rezidenții britanici preferă vacanțele în țară în locul călătoriilor în străinătate în următorul an, ceea ce indică o cerere ridicată și susținută.

Nick de Bois, președintele Autorității britanice pentru turism, a declarat că creșterea de două cifre a cheltuielilor vizitatorilor și previziunile optimiste sunt fantastice.

Statele Unite rămân cea mai mare și mai valoroasă piață turistică a Regatului Unit, cu o valoare estimată de 6,3 miliarde de dolari pentru Marea Britanie în 2024.

Turismul britanic se va concentra, de asemenea, pe Australia, pe țările Consiliului de Cooperare al Golfului (CCG) și pe principalele sale piețe europene.

Cu toate acestea, de Bois a avertizat, de asemenea, că ritmul de recuperare a turismului după pandemie a încetinit.

Acest lucru s-a datorat în principal „concurenței acerbe” din partea vecinilor europeni.

De Bois a declarat într-un comunicat de presă că Marea Britanie „ocupă un loc de frunte pentru istoria și patrimoniul său, precum și pentru cultura și sportul contemporan”.

Cu toate acestea, nu este atât de cunoscută ca o destinație cu „frumusețe naturală și primire percepută”.

„Pentru a contracara acest lucru, campaniile internaționale GREAT ale VisitBritain promovează primirea binevenită a Marii Britanii”, a subliniat de Bois.

Scopul programului este „de a inspira vizitatorii să descopere mai mult, să rămână mai mult timp și să stimuleze acel sentiment de urgență de a veni acum”, a spus el.

Urcarea în clasamentul turismului

Mai mulți factori au contribuit la creșterea norocului turistic al Regatului Unit în 2023.

Slăbirea restricțiilor de călătorie COVID-19 a crescut cererea din partea piețelor cheie de vizitatori britanici, cum ar fi SUA și Europa de Vest.

În plus, o lira sterlină slăbită a făcut ca Marea Britanie să fie mai accesibilă pentru călători.

Tendințele în plină expansiune, cum ar fi „set-jetting”, au stârnit interesul pentru vizitarea locurilor de filmare ale unor emisiuni populare.

UNWTO prevede că numărul total de turiști internaționali va reveni la nivelurile anterioare pandemiei până în 2024.

Marea Britanie este bine poziționată pentru a profita de renașterea turismului la nivel mondial, datorită orașelor sale renumite, siturilor istorice și frumuseții naturale.